۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۶۸۰۴
امام جمعه تبریز:

مردم انتظار خدمتگزاری از مسؤولان دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: مردم از مسؤولان انتظار دارند به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی، به فکر حل مشکلات باشند.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان با بیان این‌که منشاء بسیاری از مشکلات موجود در کشور ناشی از بی‌تدبیری و عدم برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: نباید در هر شرایطی به دنبال مقصر خارجی برای مشکلات باشیم.

وی با اشاره به این‌که تحریم‌های اقتصادی، کارشکنی های سیاسی، بدعهدی آمریکا و بسیاری از توطئه‌های غرب در بروز برخی دیگر از مشکلات مؤثر بوده است، خاطرنشان کرد: اگر توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته مورد توجه مسؤولان قرار می‌گرفت، بحران اقتصادی امروز را شاهد نبودیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که قشار مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، گفت: مردم از مسؤولان انتظار دارند به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی، به فکر حل مشکلات باشند، بسیاری از خانواده ها با مشکل بیکاری فرزندان تحصیل‌کرده خود مواجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که مردم سبک زندگی و شیوه رفتاری مسؤولان را به دقت زیر ذره بین قرار داده‌اند، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم هفته رسیدگی به فقرا است؛ باید مانع برخی از رفتارهای اشرافی و اسراف‌ها شویم تا این منابع در اختیار فقرا قرار گیرد.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی محرومان و نیازمندان دانست و افزود: انتظار داریم همه مدیران در رسیدگی به ایتام و فقرا با کمیته امداد سهیم شوند؛ از سوی دیگر باید به جمع مردم بروند و گوش شنوا برای حل مشکلات عموم داشته باشند؛ امروز مردم به ویژه جوانان از معضل بیکاری رنج می‌برند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر امیدبخشی به جوانان، خاطرنشان کرد: البته در این میان تنها دولت وظیفه بر عهده ندارد؛ بلکه نمایندگان نیز مسؤول هستند، مردم انتظار دارند مجلس در وضع قوانین به‌روز و راهگشا توجه ویژه و حساسیت بیشتری داشته باشد تا از فساد، اختلاس، خیانت و دزدی جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به تحصن کامیون‌داران در برخی از شهرهای کشور از جمله تبریز اظهار داشت: اعتصاب کنندگان و تحصن کنندگان همه از جنس مردم بوده و متعلق به انقلاب اسلامی هستند؛ اما گاه یک غفلت فرصت سوء استفاده را به دشمنان نظام می دهد./935/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات