۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۶۸۰۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

مقابله با دین‌ستیزی دشمنان درگرو فعالیت شبکه‌ای و مدون است

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به فعالیت سیستماتیک و همه‌جانبه دشمنان علیه دین، گفت: در مقابل حراست از دین هم باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و سیستمی باشد، اما متأسفانه معمولاً سیستم تبلیغات دینی ما به‌صورت جزیره‌ای است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت سالروز میلاد کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: همه ائمه اطهار بزرگ و بزرگوار بوده و خاندان کرم هستند؛ اما امام حسن (ع) کریم اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به فعالیت گروه جهادی کریم اهل بیت (ع) متشکل از طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در مناطق محروم، افزود: امام حسن مجتبی (ع) هم کریم و هم غریب است و علاقه خاصی به افرادی دارد که به یاد کریم اهل بیت و غریب مدینه قدم در راه خیر می‌گذارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: همه ائمه الگوی رفتاری هستند؛ اما اخلاق عملی در سیره امام حسن مجتبی (ع) ظهور و بروز بیشتری داشته و نمود ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: 25 مرتبه حج پیاده، چندین مرتبه بخشش اموال خود، رفتار ایشان با شامیانی که علیه امیرالمؤمنین علی (ع) صحبت می‌کردند و مواردی از این دست نمونه‌هایی از بزرگواری و کرامت ویژه امام حسن (ع) است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: کسی از این امام همام سؤال کرد که جوانمردی چیست و انسان جوانمرد کیست؟ امام پاسخ داد: چند ویژگی برای رسیدن به درجه جوانمردی و فتوت لازم است؛ نخست کسی جوانمرد است که در حمایت از خدا، از دین اسلام حراست کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: لازمه این ویژگی این است که دشمن را شناخته و از برنامه‌ریزی دشمن برای هجمه به دین اسلام آگاه باشیم.

وی اضافه کرد: دشمنان قائله‌های مختلفی را در مناطق گوناگون علیه دین مبین اسلام به راه می‌اندازند و برای تضعیف دین به‌صورت همه‌جانبه، سیستماتیک و شبکه‌ای کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه از این‌طرف حراست از دین هم باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و سیستمی باشد، اظهار کرد: اما متأسفانه معمولاً سیستم تبلیغات دینی ما از ابتدا به‌صورت جزیره‌ای بوده و هر کس به‌صورت جداگانه و بر اساس تشخیص خود فعالیت کرده است.

وی افزود: بر اساس فرموده این امام همام انسان جوانمرد مناعت طبع و عزت نفس دارد، با نرمش برخورد کرده و اهل کلام بین است؛ یعنی حتی اگر خواستیم با فرعون زمان خود حرف بزنیم کلام بین، روشن و مطقن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امام حسن (ع) می‌فرماید ویژگی دیگر فرد جوانمرد این است که عملکرد خود را بررسی و واکاوی می‌کند، اضافه کرد: باید به سابقه چند سال اخیر خود بنگریم و ببینیم تاکنون چه‌کار کرده‌ایم، آیا در مسیر چشم‌انداز تعیین‌شده برای خود حرکت کرده‌ایم، چه مقدار به آن رسیده‌ایم و چه مقدار نیاز دارد تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بنا به فرموده کریم اهل بیت پرداخت حقوق شامل حق خود، حق پدر و مادر و سایر اطرافیان و دوستی کردن با مردم از دیگر مؤلفه‌های جوانمردی است و انسان با داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند به مدال جوانمردی و فتوت برسد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات