۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۸۱۷
آیت الله سلیمانی:

صفای قلب مؤمن برای مؤمنان، ظرفیت محبوب الهی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که صفای قلب یک مؤمن برای مؤمنان ظرفیت محبوب الهی است، گفت: صفای دل بدون قائل شدن ارزش و احترام برای کرامات انسانی ارزش و اهمیتی نخواهد داشت.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به این که انسان ظرفیتی وسیع دارد، گفت: انسان می تواند این ظرفیت وسیع را تأثیرگذار در جامعه اش قرار بدهد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «برای خداوند در زمین ظرفیت هایی وجود دارد که محبوب ترین این ظرفیت ها نز خداوند آن دلی است که از صفا برخوردار بوده و نسبت به فقرا و محرومین شفقت داشته باشد، آن صفای قلبی است که همراه با محبت و کرامت نسبت به مؤمنان باشد و آن قلبی است که در برابر وسوسه های شیطانی مستحکم و پولادین باشد»؛ بنابراین صفای دل یک مؤمن برای مؤمنان ظرفیت محبوب الهی است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر صفای دل بدون قائل شدن ارزش و احترام برای کرامات انسانی ارزش و اهمیتی نخواهد داشت.

امام جمعه زاهدان با بیان این که خداوند انسان را بر اساس کرامت آفریده است، ابراز داشت: ممکن است فردی از سر دلسوزی به دیگری کمک کند، اما در حقیقت باید گفت که آن کمکی از ارزش و اهمیت برخوردار است که از دیدگاه تکریم نفس نشأت گرفته باشد.

وی ادامه داد: اگر انسان دارای قلبی با سه خصیصه مذکور در روایت یادشده باشد، بی شک مورد محبت الهی واقع خواهد شد؛ بر این اساس قلب کینه ای، فاقد از محبت و مودت و قلب ضعیف، سست و آسیب پذیر مورد پسند درگاه ایزدی نخواهد بود و انسانی که دارای چنین قلبی باشد مورد مذمت قرار گرفته است./841/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات