۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۶۸۱۸
عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه:

شجاعت ویژگی ائمه اطهار است

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي گفت: اشتباه است اگر گفته شود امام حسين(ع) شجاع بود و امام حسن(ع) شجاع نبود چرا كه همه ائمه اطهار(ع) در تمام صفات با هم مساوي هستند و همه شجاع و عالم هستند.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي پنجشنبه شب در جشن ميلاد امام حسن مجتبي(ع) كه در هيات حسيني نخل كاشان در حسينيه صدره و سرفره برگزار شد با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، گفت: امام حسن مجتبي(ع) نخستين مولود خانه اميرمومنان(ع) است.

وي با اشاره به اينكه از پيامبر اكرم(ص) حدود 50 روايت در باره امام حسن مجتبي(ع) و امام حسين(ع) نقل شده است ابراز کرد: در روايت مي فرمايد، پيامبر اكرم(ص) به اندازه اي امام حسن مجتبي(ع) را دوست داشت كه لب هاي او را مي بوسيد.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به اينكه ائمه معصومين همه معصوم هستند، گفت: امام حسن مجتبي(ع) را بايد از بعد سياسي و عبادي شناخت ضمن اينكه هيچكس را نمي توان با ائمه اطهار(ع) به لحاظ علم و دانش و اطلاعات مقايسه كرد.

وي علم امام را علم لدني خواند و افزود: پيامبر اكرم با مردم رفيق بود و دست خود را از دست مردم خارج نمي كرد با مردم دايره وار مي نشست و با مردم بود و براي مردم بود اما صداي اذان كه بر مي خواست ديگر هيچكس را نمي شناخت و به نماز اهميت مي داد.

عضو هيات علمي جامعه المصطفي با اشاره به اينكه براي حضور قلب در نماز سه فراغت قلب خالي، زمان خالي و مكان خالي نياز است، گفت: براي حضور قلب در نماز سه راه دارد ابتدا فكر خود را خالي كنيد و در ادامه براي زمان فراغت داشته باشيد و مكان خلوت كه محل عبور و مرور نباشد براي نماز داشته باشيد.  

وي همچنين با بيان اينكه تلاوت آيه 110 سوره كهف در شب هاي جمعه ثواب شهيد را دارد، اظهار داشت: اين سوره اي است كه امام حسن(ع) هرشب آن را تلاوت مي كرد و گريه مي كرد.  

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي افزود: روز قيامت نبيين، صديقين، شهدا و صالحين چهار گروهي هستند كه برگزيده هستند و امام حسن مجتبي(ع) مي فرمايد اگر كسي يك از سه كار كمك به مردم، برداشتن بار از دوش مردم و يا مردم خدمت به مردم كند با يكي از نبيين، صديقين، شهدا و صالحين محشور مي شود.

وي با اشاره به اينكه برخورد امام حسن مجتبي(ع) با دشمن محكم بود گفت: اشتباه است اگر گفته مي شود امام حسين(ع) شجاع بود و امام حسن(ع) شجاع نبود چرا كه همه ائمه اطهار(ع) در تمام صفات با هم مساوي هستند و همه شجاع و عالم هستند.

عضو هيات علمي جامعه المصطفي، ابراز کرد: اهل بيت(ع) داراي شش ويژگي علم و حلم و سخاوت و شجاعت و فصاحت و محبت به مردم هستند و اين در حالي است كه در زمان هريك از ائمه يك شرايطي وجود داشته است، در امام صادق(ع) شرايط به گونه اي بود كه امام علم خود را نشان داد و در شرايط طوري رقن خورد كه امام حسين(ع) شجاعت خود را نشان دهد.

 حجت الاسلام والمسلمين رفيعي گفت: امام حسن(ع) مي فرمايد، من تعجب مي كنم از افرادي كه به غذاي خود اين قدر حساس هستند و براي سلامتي جسم خود غذاي دست خورده را نمي خورند اما به غذاي روح خود اهميت نمي دهند، از اين رو غيبت و تماشاي شبكه هاي ماهوره اي غذاي مسموم روح هستند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات