۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۶۸۲۴

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در حرم رضوی، معرفی طرح نذر بهشتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد و برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان و فعالان بین‌المللی از جمله مهمترین عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در شب میلاد دومین اختر تابناک امامت و ولایت آستان ملائک پاسبان رضوی میزبان زائران دلداهای است که آمدهاند تا این عید خجسته را به محضر امام مهربانیها تبریک بگویند و استجابت دعاهایشان را عیدی بگیرند.

به مناسبت این شب فرخنده از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌‏های متنوعی در حرم امام رضا(ع) برای زائران و مجاوران تدارک دیده شده بود.

مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، اجرای سرود و همخوانی از جمله برنامه‌‏های شب میلاد کریم اهل البیت(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

بخش اول ویژه برنامه‏‌های شب میلاد امام حسن(ع) در حرم رضوی از ساعت 21 آغاز شد و تا ساعت 23:30 ادامه داشت و بخش دوم نیز ساعت 12:30 بامداد با مناجات خوانی محمود کریمی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این ویژه برنامه باشکوه با اشاره به اینکه بخش زیادی از گناهان به خاطر عدم حیاست، عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در زمان طفولیت میخواستند در آبی شنا کنند در حالی که لباسشان بلند بود، شخصی به ایشان عرضه داشت لباستان خراب میشود لذا لباس کوتاهتری تن کنید، حضرت فرمودند اگر لباسم خراب شود بهتر از آن است که حیاء من از بین برود.

وی ادامه داد: آیات متعددی وجود دارد که به انسان میگوید خداوند همه اعمال شما را میبیند و حتی از نیت اعمال شما هم آگاه است، لذا خیلی باید مراقب اعمال خویش باشیم و در هر حال حیا داشته باشیم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه حیا در سخن بسیاری مهم و مورد تاکید است، عنوان کرد: اسلام به همه مسلمانان دستور میدهد که با همه حتی با غیر مسلمانان هم مودبانه و با حیاء صحبت کنند و دشنام دادن به غیر مسلمان هم مورد مذمت قرار گرفته است.

مسابقه فرهنگی وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی در حرم رضوی برگزار می‌شود

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این مسابقه فرهنگی ویژه رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15خرداد است که از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طراحی و نیمه خرداد ماه سال جاری در حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به چگونگی شرکت و تکمیل پاسخنامه‌ این مسابقه فرهنگی ابراز کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.irو ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی 3000802222 در این مسابقه شرکت کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این مطلب که آخرین مهلت شرکت در این مسابقه تا پایان خردادماه است، افزود: قرعه کشی از بین پاسخ‌های صحیح به صورت روزانه انجام می شود و نتیجه آن هم ازطریق سامانۀ پیامکی به اطلاع برندگان می رسد.

وی گفت: سوالات این مسابقه فرهنگی از متن کامل وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) طراحی شده است.

حجت الاسلام حسینی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه از طریق پیامک کافی است شماره‌ گزینه‌های صحیح سوال‌ها را به صورت یک عدد 3 رقمی از چپ به راست، پس از ذکر نام مسابقه، نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شهر به سامانه 3000802222 پیامک کنند.

یاد آور می شود؛ از سوی آستان قدس رضوی به برندگان مسابقه فرهنگی وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) جوایز فرهنگی اهدا خواهد شد.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح نذر بهشتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد معرفی شد.

طرح نذر بهشتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد معرفی شد

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: غرفه اطلاع‌رسانی طرح نذر بهشتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با همکاری مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

وی بیان کرد: سامانه الکترونیکی وقف و نذر قرآن کریم برای استفاده در حرم مطهر امام رضا(ع) و اهداء به زائران بارگاه منور رضوی آماده ارائه خدمات است.

حجت‌الاسلام میریان افزود: با اجرای این طرح دلدادگان و عاشقان امام رضا(ع) در سراسر ایران اسلامی می‌توانند با ورود به درگاه‌های پرداخت الکترونیکی نذر بهشتی به چند روش و به میزان دلخواه قرآن کریم تهیه و برای بهره‌مندی زائران در حرم مطهر رضوی وقف و اهداء کنند.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند علاوه بر وب سایت طرح نذر بهشتی به آدرس www.nazr.razavi.ir یا کد دستوری #8* اقدام به خرید و نذر قرآن کریم کنند.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح نذر بهشتی در غرفه آستان قدس رضوی در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 2 خردادماه آغاز و تا پایان نمایشگاه ادامه دارد.

نشست هم‌اندیشی نخبگان و فعالان بین‌المللی برگزار شد

مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی به منظور فراهم کردن بستر تبادل‌نظر و استفاده از ظرفیت فعالان بین‌المللی، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان میزبان نخستین نشست هم‌اندیشی نخبگان و فعالان بین‌المللی بود.

در این نشست هم‌اندیشی شخصیت‌هایی از دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز بین‌المللی حضور داشتند که برنامه‌های مرکز امور بین‌الملل در این گردهمایی به اشتراک‌نظر گذاشته شد و آن‌ها نظرات و پیشنهاد خود را بیان کردند.

یادآور می‌شود؛ فرم خادمیاران علمی در اختیار میمهانان علمی این نشست قرار گرفت تا از توان و ظرفیت‌های تخصصی آنها در مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی استفاده شود./934/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات