۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۵۶۶۸۶۷
آیت‌الله سبحانی:

شیعیان باید در عمل عاشق و تابع اهل بیت باشند

حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: اشخاصی هستند که در ظاهر می‌گویند عاشق امیرمؤمنان(ع) و پیامبر اکرم(ص) هستند ولی اعمال و رفتارشان با گفته‌هایشان مغایرت دارد. آدمی که حقیقتاً معشوقش را دوست بدارد، رضایتش را نیز مدنظر قرار می‌دهد.
ضبط برنامه های تلویزیونی حضرت آیت الله سبحانی ویژه ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، جمعه شب در ویژه برنامه معارفی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به حقوقی که اهل بیت(ع) بر گردن شیعیان دارند، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 96 سوره مبارکه مریم میفرماید که «همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند».

وی افزود: بیتردید این مسأله یک قانون طبیعی است، چرا که میان ایمان و عمل صالح و محبت رابطه علت و معلول برقرار است. بنابراین مردم به صورت طبیعی به افرادی که مبدأ خیر بوده و موقوفهای دارند، محبت خواهند داشت.

این مرجع تقلید با بیان این که انبیا و اولیای الهی همواره مورد محبت مردم هستند، ابراز داشت: انبیا انسانهایی هستند که به خداوند متعال مؤمن بوده و عمل صالح انجام دادهاند، از این رو انبیا محبوبترین انسانها بر روی زمین به شمار میآیند.

وی با قرائت آیه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى»، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) میفرماید «من از شما اجری را نمیطلبم جز این که بستگان و فرزندان مرا دوست بدارید».

حضرت آیت‌الله سبحانی با طرح سؤالی مبنی بر این که چه معنا دارد که رسول خدا(ص) میفرماید که فرزندان مرا دوست بدارید، عنوان کرد: دوست داشتن ائمه اطهار(ع) پیش از آن که به نفع امام(ع) تمام شود، به نفع انسان است.

وی اضافه کرد: دوست داشتن انسان والا مقام یک کمال است. چنانچه دانشمندی در کشور علاوه بر علم و دانش دارای ایمان و عمل صالح باشد، مسلماً در دل مردم جای خواهد داشت و دوست داشتن چنین شخصی برای خود مردم کمال خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر انسان معشوق و محبوبی داشته باشد، هرگز برخلاف میل محبوب عمل نمیکند. از این رو اگر ما امیر مؤمنان علی(ع)، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را دوست بداریم، همواره خواهیم کوشید تا راه آنها را بپیماییم.

وی گفت: متأسفانه اشخاصی هستند که در ظاهر میگویند عاشق امیرمؤمنان(ع) و پیامبر اکرم(ص) هستند ولی اعمال و رفتارشان با گفتههایشان مغایرت دارد. آدمی که حقیقتاً معشوقش را دوست بدارد، رضایتش را نیز مدنظر قرار میدهد. بنابراین یکی از وظایف ما محبت به خاندان رسالت است./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات