۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۸۸۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

انقلاب اسلامی به هیچ فرد، دسته و گروهی تعلق ندارد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به هیچ فرد، دسته و گروه و صنفی تعلق ندارد، گفت: انقلاب برای بازیابی و حیات بخشیدن به چهره اسلام شکل گرفت همانطور که قیام حضرت اباعبدالله(ع) نیز در این راستا بود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به هیچ فرد، دسته و گروه و صنفی تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه، شخص امام راحل و حتی به مردم نیز تعلق ندارد بلکه انقلاب متعلق به اسلام است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم ایران انقلاب کردند تا به اسلام حیات دوباره ببخشند، افزود: انقلاب برای بازیابی و حیات بخشیدن به چهره اسلام شکل گرفت همانطور که قیام حضرت اباعبدالله(ع) نیز در این راستا بود.

وی بازیابی چهره اسلام را مهمترین هدف قیام حضرت اباعبدالله(ع) بیان کرد و ادامه داد: حضرت اباعبدالله(ع) با قیامش چهره نورانی را به اسلام برگرداند و ظلمت را از چهره اسلام زدود و این همان چیزی بود که انقلاب اسلامی به خاطرش شکل گرفت؛ انقلاب اسلامی آمد تا ظرفیت و توان اسلام برای اداره جامعه بشری و این که اسلام می تواند بشریت را در دنیا و آخرت به اوج کمال برساند را به همه نشان دهد و در این عرصه نیز موفق بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به عمر 40 ساله انقلاب تصریح کرد: باید به طور مستمر به بررسی دستاوردهای انقلاب در راستای مهمترین هدف که همان احیای اسلام ناب محمدی بود بپردازیم و نشان دهیم اگر از صنعت، کشاورزی، راه، علم، فناوری ها و انواع خدماتی که صورت گرفته است می گوییم، همه برای این است که بگوییم اسلام این ظرفیت را دارد و می تواند این آبادانی را در میان جامعه بشری ایجاد کند و ظرف چهل سال کشوری با این دستاوردها بسازد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد: باید ارزش های اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم و به دنیا بگوییم بشریت و جهان انسانی بدانید که اسلام این است، این نمونه هایی از کارها و ظرفیت های اسلام ناب محمدی(ص) است و همین کار را سخت می کند.

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری کمیته های پنج گانه این ستاد در استان ابراز کرد: فرصت زیادی نداریم و آقایان باید با جدیت وارد عمل بشوند و کارها را در همه عرصه هایی که انقلاب اسلامی در استان خدمت ارائه داده بررسی کنند؛ باید کارکردها، اولویت ها، آسیب ها و چشم اندازهای انقلاب در استان بررسی شوند و این لازمه معرفی دستاوردها است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب نباید تنها حول محور امور انجام شده در این سالها باشد، خاطرنشان کرد: هدف ما این است یک مجموعه کامل از گذشته، حال و آینده برای انقلاب ترسیم بشود؛ بنابراین کار بزرگ و سنگینی در پیش داریم، باید قدر خودتان را بدانید که خداوند این توفیق را به شما داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به اینکه هدف ما تنها بیان دستاوردها با نگاه جهانی نیست، گفت:  متأسفانه انقلاب در درون هم مظلوم است یعنی بسیاری از ما نمی دانیم در این سالها چه کرده ایم؟ بیان دستاوردها حداقل نتیجه اش این است برای خودمان هم یک سری مسائل را روشن می کند و می فهمیم چهل سال چه کرده ایم و انقلاب چه خدماتی به ما ارائه داده است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات