۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۸۸۴
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

انتخاب باید منفعت اخروی داشته باشد

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انتخاب انسان باید منفعت اخروی داشته باشد، گفت: زندگی اصلی انسان در آخرت است انسان عاقل تنها به امروز فکر نمی‌کند و عملکرد او براساس آینده نگری که دارد صورت می‌پذیرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خداوند انسان را موجودی انتخابگر خلق کرده است.

وی افزود: تقوای در انتخاب آن است که انسان امور مثبت و نیکو را انتخاب از کارهای منفی و قبیح برای کسب رضای الهی پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه انتخاب انسان باید منفعت اخروی داشته باشد، ابراز کرد: زندگی اصلی انسان در آخرت است انسان عاقل تنها به امروز فکر نمی‌کند و عملکرد او براساس آینده نگری که دارد صورت می‌پذیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه برخی به جای آنکه آخر هر عملی را ببینند به میزان منفعت دنیوی که از آن کسب می‌کنند توجه دارند برای همین دست به هر حرامخواری می‌زنند و برخی از آنان از حیوان چهارپا هم پست‌تر می‌شوند.

وی با استناد به کلام امام صادق(ع) که فرمودند: انسان عاقل از همین دنیا آخرت را می‌بیند، گفت: اهل بیت(ع) عمل گناه را همانند نجاست می‌دانستند از این رو نه تنها به سوی گناه نمی‌رفتند بلکه فکر گناه را هم نمی‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه برخی انتخاب‌ها تبعاتی دارد که انسان باید تبعات آن را تحمل کند، بیان داشت: برخی به ما می‌گویند در بالای منبر به مسؤولان تذکر دهید تا در عملکردشان تجدید نظر داشته باشند در حالی که همین مسؤولان را خود آنان انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم در زمان انتخابات نباید به افرادی که خادم اقوام و حزب خودشان بودند رای می‌دادند بلکه باید به کسانی که برای رضای خدا کار می‌کنند رای می‌دادند، همه مسؤولان باید در قیامت پاسخگوی عملشان باشند.

وی اضافه کرد: مردم در انتخابات قدرت انتخاب دارند می‌توانند به کسانی رای دهند که شیطان را از خود ناامید کنند نه به افرادی که از شیطان هم سبقت می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه بهترین انتخاب با یاری گرفتن از عقل و ولایت الهی میسر می‌شود، تصریح کرد: در انتخابات مردم باید به کسی که مشکلاتش کمتر و برکاتش بیشتر است رای دهند برخی دوره انتخابات آمدند گفتند اگر به فلانی رای دهیم جنگ و تحریم می‌شود در حالی که مردم باید شاخصه دینی را محور انتخاب خود قرار می‌دادند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید: اگر انتخاب شما همراه با ولایت باشد کاملترین انتخاب را کرده‌اید و اگر انتخاب شما شاخصه دینی داشته باشد از آن خسارت نخواهید دید؛ مردم در انتخابات گفته آمریکا را اساس انتخاب خود قرار ندهند.

وی اضافه کرد: بنده در آخرین چهارشنبه ایام انتخابات در رسانه ملی شاخصه انتخاب دینی که شامل تقوا داشتن، دشمن ستیزی، ولایی بودن، خدمتگزارترین فرد و غیره را بیان کردم که بعد از آن به من ایراد آوردند که چرا از فلان کاندیدا در رسانه ملی حمایت کردید. جالبی این ایراد این بود که نشان داد همه می‌دانستند چه کسی شاخصه‌های انتخاب دینی را دارد اما توجهی به این امر نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: انتخاب کسانی که به دشمن لبخند می‌زنند و عوام فریبی دارند بیانگر بی تفاوتی به ملاک‌های دینی و اهمیت دادن به ملاک‌های غربی در انتخابات است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات