۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۶۶۹۴۱
امام جمعه بجنورد:

ولایت فقیه پشتوانه پایه‌ریزی تمدن جهانی اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب اسلامی نشان داد می‌توان با پشتوانه ولایت فقیه و رهبری دینی کشور را مدیریت و تمدن جهانی اسلام را پایه‌گذاری کرد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان با اشاره به فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام 15 خرداد، اظهار داشت: قیام امام خمینی (ره) از 15 خرداد 1342 آغاز شد و سخت‌ترین دوران انقلاب، دوران تبعید ایشان و دوران غربت اسلام بود.

وی افزود: انقلاب ما از دو دوران بسیار سخت برخوردار بود که نخستین آن دوران تبعید و غربت امام (ره) بود و دومین دوره سخت دوران بعد از پیروزی انقلاب که با کارشکنی دشمنان و تحمیل جنگ همه‌جانبه بر انقلاب نوپای ایران همراه بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در دوران قیام 15 خرداد 1342 تعداد یاران امام بسیار اندک بود و جامعه آمادگی لازم برای انقلاب را نداشت؛ اما امام خمینی (ره) صبر کرد و با درایت جامعه را به سمت انقلاب پیش برد و توانست رژیم ستم‌شاهی را به زیر بکشد.

وی افزود: هرچند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید؛ اما کادرسازی بدنه انقلاب از دوران قبل از پیروزی شروع شده بود و حتی امام راحل (ره) فرمودند: سربازان من در گهواره‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام خمینی (ره) با هنرمندی حکیمانه خود دوران قبل و 10 سال بعد از انقلاب را مدیریت کرد و پس از ایشان انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب روبه‌جلو حرکت کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که با پشتوانه ولایت فقیه و رهبری دینی می‌توان کشور را مدیریت و تمدن جهانی اسلام را پایه‌گذاری کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در راه پیروز شدن انقلاب، امام خمینی (ره) و یاران ایشان سختی‌ها و زحمات بسیاری را متحمل شدند و در این راه خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شده است.

وی گفت: بعد از برگشتن امام از تبعید، دوران جدیدی آغاز شد و کادر تربیت شده امام (ره) توسط دشمنان ترور شدند تا از قدرت انقلاب بکاهند؛ اما به حول و قوه الهی حتی با جنگ‌افروزی‌های دشمنان علیه نظام اسلامی این نهال نوپا شکل گرفت و در حال حاضر به دوران 40 سالگی و پختگی رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دوران بعد از انقلاب دوران مدیریت بحران‌ها بود که امام راحل به نحو شایسته آن را مدیریت کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات