۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۶۶۹۴۵
آیت الله فقیهی:

خطای مسؤولان نباید به پای نظام اسلامی نوشته شود

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که خطای مسؤولان نباید به پای نظام اسلامی نوشته شود، تأکید کرد: اگر مشکلی وجود دارد به خاطر عدم پایبندی برخی مسؤولان به احکام و قوانین اسلامی است.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد،با اشاره به این‌که لجاجت سبب غضب الهی می‌شود، بیان کرد: روحانیت در این روزگار حساس باید با منطق و استدلال جواب مردم را بدهد و از تندی کردن پرهیز کند.

وی با بیان این‌که مدیری موفق می‌شود که از آستانه تحمل بالاتری برخوردار باشد، اظهار داشت: همه جریانات موجود در انقلاب باید اتحاد خود را حفظ کرده تا نظام با تزلزل مواجه نشود.

آیت‌الله فقیهی تأکید کرد: اگر مردم در جایی مشاهده کنند که مسؤولی کار خود را درست انجام نمی‌دهد و یا فردی مرتکب اختلاس شد نباید این مشکل را به‌پای اصل نظام بنویسند، زیرا اصل نظام هیچ عیب و نقصی ندارد و اگر مشکلی هم هست به خاطر عدم پایبندی برخی مسؤولان به احکام و قوانین اسلامی است؛ مشکلات جامعه به خاطر آن است که برخی مسؤولان به‌جای خدمت، خیانت کرده‌اند.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: اگر هر مسؤولی در همان حیطه کاری خود، وظیفه خودش را به‌خوبی انجام دهد بدون شک مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود به تفسیر آیه 55 سوره بقره پرداخت و گفت: حضرت موسی(ع) پس از ارائه معجزات الهی به قوم بنی‌اسرائیل از سوی خداوند به کوه طور برای دریافت تورات فراخوانده شد؛ در این هنگام عده‌ای ایشان را تعقیب کرده و به کوه طور آمدند و عده‌ای دیگر نیز در شهر ماندند و به‌وسیله سامری گمراه شدند.

وی افزود: کسانی که به کوه طور رفته بودند صدای خداوند را به هنگام نزول تورات شنیدند، اما باز هم لجاجت کرده و گفتند که ما باید خداوند را آشکارا ببینیم، اما در این زمان صاعقه و یا زلزله نازل شد و مورد عذاب الهی واقع شدند.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: خداوند این داستان را برای پیامبر اکرم(ص) بیان می‌کند تا به ایشان بیاموزد که برای رهبری امت اسلامی باید کنار مردم باشد و صحبت‌ها و احیاناً گله گذاری‌های آن‌ها را بشنود و بداند که با زود عصبانی شدن نمی‌تواند جامعه را رهبری کند، بلکه باید از آستانه صبر بالایی برخوردار باشد، چراکه این موضوع سبب می‌شود تا مردم ایمان بیاورند؛ این‌که رهبر معظم انقلاب هر شب با یک قشری از اقشار جامعه دیدار دارند نیز از همین باب است./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات