۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۶۷۰۲۷
حجت الاسلام والسلمین قرائتی:

اقرار به گناه با زبان در پیشگاه خداوند زمینه ساز پذیرش توبه است

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) درباره توبه نصوح، گفت: این توبه پشیمانی قلبی، استغفار زبانی و تعهد به عدم تکرار گناه است و از طرفی اقرار به گناه با زبان در پیشگاه خداوند زمینه ساز پذیرش توبه است.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز در نشست تفسیر قرآن کریم که شامگاه شنبه 12 خرداد درحرم رضوی برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره توبه در قرآن کریم گفت: 200 مرتبه خداوند در قرآن بر این موضوع تأکید دارد که شما آمرزیده می شوید.

وی با اشاره به این مطلب که توبه به معنای بیرون آوردن لباس های چرک و پوشیدن لباس های تمیز است، اظهار کرد: علامت مومن این است که وقتی به یاد گناهش می افتد شرمنده می شود که اگر گناهان فراموش شوند علامت نفاق است و پشیمانی از گناه علامت مومن است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند نوید می دهد که اگر بندگانش صادقانه طلب بخشش کنند او مهربان و بخشنده است، تصریح کرد: در واقع توبه برای همه بندگان است چرا که هیچکش از گناه و اشتباه مصون نیست.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که گاه برای انجام عمل مستحب مرتکب  گناه می شویم، بیان داشت: خداوند توبه انسان را می پذیرد به شرط آن که انسان عبد باشد و گردن کشی نکند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اگر به زبان استغفار کنیم و در عمل گناه تکرار شود، در حکم تمسخر خداوند است، اظهار کرد: ظاهر و باطن توبه باید یکی باشد.

وی در ادامه با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) درباره توبه نصوح گفت: این توبه پشیمانی قلبی، استغفار زبانی و تعهد به عدم تکرار گناه است و از طرفی اقرار به گناه با زبان در پیشگاه خداوند زمینه ساز پذیرش توبه است و حتی گاه یک عمل صالح سبب نیکبختی و آمرزش گناهان می شود./934/پ203/ب1

ارسال نظرات