۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۰۹۷
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم:

فضای مجازی به بستری برای ترویج فساد تبدیل شده است

مدیر پژوهشگاه فقه نظام خواستار ساماندهی فضای مجازی شد و تاکید کرد که این فضا امروز به بستری برای ترویج فساد تبدیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که در آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به پنج درس قرآنی از جز 18 قرآن کریم گفت: خداوند در آیه 60 و 61 سوره مؤمنون به سبقت مؤمنان در انجام کارهای خیر اشاره دارد و می‌فرماید که سبقت در کارهای خیر زمینه استجابت دعاهای انسان را فراهم می‌کند.

وی با بیان این که در قرآن کریم به اوصاف حضرت زکریا اشاره‌شده است، افزود: یکی از خصلت‌های حضرت زکریا و همسرش سبقت در انجام کارهای خیر بود به همین دلیل خداوند فرزندی مانند حضرت یحیی (ع) را به ایشان هدیه داد که در زمان خود سرگذشت مانند امام حسین (ع) را داشت و به شهادت رسید.

مدیر پژوهشگاه فقه نظام معاد باوری و اعتقاد به معاد و نگرانی برای بازگشت به‌سوی خداوند را از اوصاف بندگان مؤمن الهی عنوان کرد و گفت: در آیه 60 و 61 معاد باوری علت اعمال پسندیده و صالح مؤمنان عنوان‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که در آیات سوره مؤمنون خداوند از عالم پس از مرگ به‌عنوان برزخ یادکرده و برزخ را عالمی با ویژگی‌های خاص عنوان می‌کند که میان دنیا و آخرت قرارگرفته است، گفت: روابط خویشاوندی در آخرت بی‌معناست و تنها چیزی که انسان را نجات می‌دهد اعمال صالح اوست.

وی افزود: خداوند در آیه 101 سوره مؤمنون این موضوع را مورد تأکید قرار داده و می‌فرماید «روابط خویشاوندی در آخرت بی‌نتیجه خواهد بود، برخی در دنیا می‌خواهند همه مشکلات را با روابط حل کنند اما در قیامت این روابط هیچ‌گونه مشکلی را حل نخواهند کرد».

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام سجاد (ع) در یک حدیث نوارانی می‌فرمایند «خداوند بهشت را برای بندگان مطیع خود و آتش را برای بندگان گناه‌کار آفریده، هرچند که آن بندگان گناهکار منصوب به طایفه قریش باشند» که این حدیث نشان می‌دهد روابط خویشاوندی در قیامت مانع عذاب نیست بلکه انسان با اعمال حسنه باید زمینه بهشتی شدن و نجات خود را از عذاب آتش فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که اشاعه فحشا از مهم‌ترین عوامل جهنمی شدن انسان‌های است، گفت: خداوند در این 19 سوره نور در این زمینه می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُو» یعنی آنان که (چون عبد اللّه ابیّ سلول و منافقان دیگر) دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه‌گری و دروغشان را) می‌داند و شما نمی‌دانید

وی با بیان این که در جامعه امروز فضای مجازی یکی از مصداق های ترویج فحشاء و فساد در امت اسلامی است، گفت: یکی از رسالت‌های دولت مقابله با ترویج فساد و فحشاء است؛ بنابراین یکی از وظایف دولت ساماندهی فضای مجازی است؛ زیرا همان‌طور که بیان شد در حال حاضر فضای مجازی به بستری برای ترویج فساد و فحشاء تبدیل‌شده است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات