۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۶۷۱۲۷
آیت‌الله سعیدی:

رسیدن به مقام رضا افقی تعیین‌کننده در جریان بندگی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) رضایت قلب بر امر الهی را زمینه استجابت دعا توصیف کرد و گفت: رسیدن به مقام رضا افقی مهم و تعیین‌کننده در جریان بندگی است.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امشب در آیین نیاش و عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، به تقارن شب‌های  قدر و شب ضربت خوردن امام علی(ع) با ایام و شب رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است؛ بر این اساس برای بهره‌برداری بیشتر از چنین شب‌هایی باید قلب را آماده کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی برخی از شرایط بهره‌مندی از توفیقات شب قدر پرداخت و عنوان داشت: یکی از شرایط استفاده و بهره‌مندی از شب قدر حضور قلب است.

امام‌جمعه قم تطهیر قلب را از دیگر شرایط و زمینه‌های آسیب زدا در شب‌های قدر دانست و اظهار داشت: برای آنکه آسیب‌ها از قلب دور شود باید خط و مشی خود را از قران استنباط کنیم.

آیت‌الله سعیدی به اقدام جاهلانه اخیر مفتی عربستان که در این اقدام« رژیم صهیونیستی را دعا و فلسطینیان را نفرین کرده بود» اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه دوری از قرآن و مفاهیم آن چنین رفتارهایی است.

وی ادامه داد: قران کریم سنت و سیره رسول گرامی اسلام(ص) را چنین توصیف می‌کند که« مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ  وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ....؛ محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید ..» این در حالی است که رفتار مفتی‌های وهابی تعارض با نص قران و نشانه دوری وهابیت از متن قرآن کریم است، بر این اساس می‌توان به این حقیقت دست‌یافت که مفتی‌های عربستان سعودی خط دین‌داری خود را از قران کریم دریافت نمی‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) رضایت قلب بر امر الهی را زمینه استجابت دعا توصیف کرد و گفت: رسیدن به مقام رضا افقی مهم و تعیین‌کننده در جریان بندگی است، این در حالی است که تکیه‌بر غیر از خدا اساس دور شدن از حدود توحید و از دست دادن قلب سلیم است.

وی افزود: مؤمن توجه داشته باشد که باید قلب خط را از قرآن بگیرد و به حقایق آن عمل کند تا به حدود رضای الهی نزدیک شود.

امام‌جمعه قم حسن ظن و اعتماد به خداوند را از ویژگی‌های قلب سلیم دانست و اظهار داشت: مؤمن نباید در شب قدر در غفلت بماند بر این اساس همواره مؤمن توصیه به احیا در چنین شب‌هایی شده است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات