۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۱۴۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

توحید در الوهیت نخستین گام برای ملاقات پروردگار است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه توحید در الوهیت نخستین گام برای ملاقات پروردگار است، گفت: مردم در دوران حکومت امام زمان(عج) حضرت حق را مشاهده می‌کنند در آن دوران فکر بشر تعالی یافته و انسان در بالاترین مرتبه قرار می‌گیرد.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه در احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در معارف دینی بسیار مطرح می‌شود و گاهی انسان نسبت به آن بی توجه است و تنها این مساله را برای برخی افراد تصور می‌کند مساله لقاء الله است.

وی افزود: موضع انسان نسبت به مقام لقای الهی باید مشخص باشد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: تا به لقای پروردگارشان ایمان بیاورند؛ انسان باید باور داشته باشد که باید به لقای پروردگار برسد و این مهم تنها وظیفه سالکان نیست بلکه وظیفه همه مومنان است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به آیات الهی که می‌فرماید: بسیاری از مردم این لقاء را قبول ندارند، ابراز کرد: آنان تصور می‌کنند این لقای الهی وظیفه دیگران است خداوند می‌فرماید: بسیاری از مردم منکر این حقیقت هستند؛ انسان اگر منکر لقاء الله شود به طور قطع در خسران قرار خواهد گرفت و این خسران مانع رسیدن فرد به مرز دین می‌شود.

رییس بنیاد فارس المومنین با تاکید بر اینکه لقاء الله با چشم بصر نیست، اظهار داشت: این لقاء در دنیا و آخرت اتفاق می‌افتد، طبق صریح روایات؛ اهل ایمان قبل از قیامت در عالم دنیا خداوند را ملاقات می‌کنند؛ این ملاقات به صورت قلبی و فارغ از دیدن با چشم دنیوی است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه توحید در الوهیت نخستین گام برای ملاقات پروردگار است، گفت: انسان نباید در کنار خداوند چیزی را برای پرستش قرار دهد، یکی از امتیازات حکومت امام زمان(عج) آن است که در آن دوران مردم حضرت حق را مشاهده می‌کنند در آن دوران فکر بشر تعالی یافته و انسان در بالاترین مرتبه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: خداوند خطاب به انسان می‌فرماید: من از رگ گردن به تو نزدیک‌تر هستم؛ انسان باید توجه داشته باشد چرا با وجود این نزدیکی خداوند را درک نمی‌کند بنابراین در آیات الهی لازم است تدبر شود.

وی افزود: برای رسیدن به خدا انسان باید عاشق حضرت حق شود، انسان عاشق از شیرینی عشق معشوق هرگز سیراب نمی‌شود. خداوند به بندگان خود می‌فرماید: به حق خودم من شما را دوست دارم شما نیز مرا دوست داشته باشید؛ این سخن خدا نهایت مظلومیت است.

رییس بنیاد فارس المومنین در پایان با بیان اینکه رحمت خداوند بسیار است، خاطرنشان کرد: خداوند بخشنده و مهربان است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات