۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۶۷۱۵۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مشکلات کشور به سبب فاصله گرفتن از قرآن است

استاد حوزه علمیه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ناشی از فاصله گرفتن از قرآن کریم دانست و گفت: تمام مشکلات جوامع اسلامی به سبب فاصله گرفتن از قرآن است.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در سحرگاه 19 ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند ذاکران، توبه کنندگان و کسانی که در عظمت خداوند اشک می‌ریزند را از آتش جهنم حفظ می‌کند.

وی افزود: خداوند از صدای مناجات کنندگان سحر و قاریان قرآن لذت می‌برد و دوست می‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شب قدر را فرصتی طلایی برای بخشش گناهان و عاملی برای رشد انسان دانست و اظهار داشت: انسان در این شب باید از خداوند رشد دینی مسالت کند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه انس با قرآن کریم را راهی برای رشد و تربیت انسان بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم مردم را به تدبر در آیات الهی توصیه می‌کند حضرت آقا فرمودند: اینکه هنوز برخی در کشور قرائت صحیح قرآن را بلد نیستند یک فاجعه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) طی سه روز قرآن کریم را ختم می‌کردند، ابراز داشت: آیت‌الله گلپایگانی افزون بر اینکه هر سه روز یک دور کامل قرآن کریم را ختم می‌کردند در یک آیه نیز تفکر داشتند بنابراین هنگام قرائت قرآن نباید از تدبر و تفکر در آیات غفلت کرد.

وی بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ناشی از فاصله گرفتن از قرآن کریم دانست و عنوان کرد: اگر اقتصاد ما قرآنی بود امروز کشور با بحران اقتصادی و معیشتی مواجه نمی‌شود متاسفانه امروز افزایش آمار طلاق نشان از عدم رفتار قرآنی و فاصله گرفتن از مبانی قرآن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است، گفت: انسان به واسطه دعا می‌تواند با خداوند صحبت کند انسان در گفت‌وگوی با خدا به رشد و تکامل می‌رسد، دعا انسان را به خدا وصل می‌کند امام راحل به خداوند وصل بودند برای همین از هیچ احدی هراس نداشتند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برای رشد و تربیت بهتر دانش‌آموزان باید آنان را با دعا و قرآن بیشتر آشنا کند، عنوان کرد: انسان در هنگام دعا باید به الفاظ و مفاهیم آن توجه داشته باشد و در دعا کردن انصاف داشته باشد.

وی ادامه داد: مسائل دینی را نباید با مشکلات گره زد و انسان باید در هر شرایطی رابطه خود را با خدا حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: انسان نباید از دشمن بترسد همه هستی به دست خداوند است نه خروج آمریکا از برجام، بنابراین اگر انسان خدا را داشته باشد همه عالم هم به او پشت کند هراسی به دل راه نمی‌دهد و پیروز است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات