۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۶۷۱۵۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

شب قدر بهترین فرصت برای توبه و پاکسازی از گناه است

استاد حوزه علمیه شب قدر را بهترین فرصت برای توبه و پاکسازی از گناه دانست و گفت: بهترین درخواست در شب قدر طلب عفو و بخشش است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی، گفت: خداوند و انبیای الهی از انسان‌ها انتظاراتی دارند که باید برآورده شود.

وی یکی از آن انتظارات را داشتن زندگی مومنانه دانست و ادامه داد: زندگی مومنانه همراه با هدایت الهی است انسان در زندگی مومنانه با بن بست روبرو نمی‌شود و مهمترین دلیل مشکلات امروز جامعه فراموش کردن زندگی مومنانه است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه انسان در زندگی خود باید کسب رضای الهی را محور همه امور قرار دهد، ابراز کرد: زندگی آرام و امن زمانی محقق می‌شود که خداوند از انسان راضی باشد، حمایت خداوند شامل متقین می‌شود.

استاد حوزه علمیه شب قدر را بهترین فرصت برای توبه و پاکسازی از گناه دانست و اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: استغفار و طلب عفو همیشه در درگاه الهی مطلوب است اما در شب قدر محبوب‌تر است؛ بهترین درخواست در شب قدر طلب عفو و بخشش است.

وی با بیان اینکه خداوند اهل استغفار را عذاب نمی‌کند، گفت: در شب قدر اگر انسان می‌خواهد خداوند از گناه او بگذرد لازم است او نیز از گناه دیگران بگذرد. اگر انسان در شب قدر بتواند توفیق توبه بیابد خداوند همه گناهان او را محو کرده و آبروی او را در قیامت حفظ می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه خداوند عاشق کسی است که به دنبال توبه نصوح برود، عنوان کرد: خداوند گناه چنین انسانی را در دنیا و آخرت می‌پوشاند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان هیچگاه نباید از رحمت خداوند ناامید شود، گفت: گناهان انسان به هر میزان که باشند از رحمت خداوند بزرگ‌تر نیستند از این رو انسان نباید از رحمت خداوند ناامید باشد. توبه انسان را به مقام عصمت، فهم در آیات و روایات و توفیق خدمت به امام زمان(عج) می‌رساند.

وی با بیان اینکه توبه شروطی دارد که باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: اعتراف به گناه، اعتراف به بزرگی خداوند، شکستن خود در محضر حضرت حق، برنگشتن به گناه، تصمیم جبران گناه و واسطه قرار دادن ائمه اطهار(ع) از شروط قبولی توبه به شمار می‌روند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات