۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۶۷۱۵۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ولایت امام علی لازمه تقوا و ورودی بهشت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی لازمه رسیدن به بهشت را تقوا خواند و گفت: هر کسی محبت علی(ع) را در قلب خود داشته باشد و از خداوند استغفار بخواهد خداوند از گناهان او خواهد گذشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در حسینیه ثارالله ارومیه با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم های مذهبی در دوران پهلوی، اظهار کرد: در زمان طاغوت برگزاری چنین مراسمات مذهبی با مخالفت و جلوگیری عوامل حکومت همراه بود اما با زحمات امام خمینی (ره) اکنون میلیون ها نفر بدون هیچگونه مشکلی شب زنده داری می کنند.

وی تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید قدردان مجاهدت های امام راحل بوده و در مسیر آرمانها و اهداف ایشان حرکت کنند و از این مسیر خارج نشوند.

امام جمعه ارومیه بر اطاعت از رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره) تأکید و اضافه کرد: یقینا راه هدایت، اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به فضیلت های شب های قدر خاطرنشان کرد: همانگونه که خداوند به مکان های خاص مانند مساجد، مشاهد مشرفه و سایر اماکن مذهبی ارزش قائل شده، برای زمان ها هم همین طور، در ماه رمضان بهترین شب شب قدر است و عبادت در آن بهتر از هفتاد سال عبادت است.

وی گفت: بنابر سفارش اهل بیت (ع) مسلمانان باید سه دعای درک شب قدر، زیارت خانه خدا و شهادت در راه خداون را هیچگاه فراموش نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نظر رحمت الهی و بخشیده شدن گناهان را توفیق و امتیاز شب های قدر دانست و افزود: اگر انسان در این شب عنایت خداوند را به سمت خود جلب کند از رستگاران خواهد بود اما اگر چیزی به دست نیاورد، از خاسران و زیانکاران است هرچند که خداوند با کرم و رحمتش در این شبها کسی را دست خالی بر نمی گرداند.

وی بیان کرد: خداوند برای ایجاد تقوا در وجود انسان، عبادات را بر او واجب کرده است، رمضان و روزه به این خاطر است که تقوا در وجود ما حاکم شود اگر تقوا حاکم نشود انسان هلاک شده و عاقبت بخیر نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه روح قالب بیانات امیرمومنان در نهج‌البلاغه تقوا و خداترسی است، اظهار کرد: حضرت می فرمایند: «هر کس صاحب تقوا باشد خداوند راه فرار و نجات را از فتنه ها به او نشان خواهد داد و خداوند در وضعیت ظلمانی نورانیت به او می دهد که راه را ببیند.»

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه لازمه رسیدن به بهشت را تقوا خواند و گفت: بنابر فرموده پیامبر اکرم (ص):«خداوند تقوای هیچ کسی را قبول نمی کند مگر به ولایت علی و برائت از دشمنان علی» بنابراین هر کس محبت علی را در قلب خود داشته باشد و امشب از خداوند استغفار بخواهد خداوند از گناهان او خواهد گذشت.

وی تصریح کرد: گناه و معصیت نکردن راه نجات انسان هاست اما اگر دچار خطا شد باید در این شب های قدر باید طلبه استغفار کرده و توبه کند و به فکر جبران باشد.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حضور  پرشور مردم ارومیه در حسینیه ثارالله برگزار شد./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات