۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۶۷۱۶۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

احیای اسلام ناب محمدی مدیون تفکر امام خمینی است

امام جمعه شهرکرد گفت: همه زندگی امام خمینی(ره) محو در اسلام ناب محمدی بود به طوری که لحظه ای از راه اسلام و دین خدا خارج نشدند و هر چه گفتند سخن خدا بود و همین ایشان را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در شهرکرد با عنوان «امام خمینی(ره) احیاگر‌ اسلام ناب‌ محمدی» که با حضور مسؤولان، روحانیان و عموم مردم در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) جزء برترین افراد عالم بود، خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت امام خمینی(ره) با هیچ فرد دیگری قابل مقایسه نیست چراکه او توانست با ابتکار و پویایی به اسلام جان دوباره ببخشد و راه سعادت را به مردم نشان دهد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امام راحل هیچ چیز از خود نداشت و تنها ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی بود، تصریح کرد: همه زندگی امام خمینی(ره) محو در اسلام ناب محمدی بود به طوری که لحظه ای از راه اسلام و دین خدا خارج نشدند و هر چه گفتند سخن خدا بود و همین ایشان را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.

وی امام خمینی(ره) را کامل ترین انسان روی زمین پس از انبیا و ائمه اطهار(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: امام از بزرگترین‌ و برجسته ‌ترین‌ نعمتهای پروردگار در عصر ما بود که باید بگوییم‌ و بشنویم‌ و بشناسیم‌ و تجزیه و تحلیل کنیم‌ و با این نعمت‌ خداوند پیوند عمیق‌ ببندیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه دادن راه امام راحل را مهمترین رسالت امروز مردم ایران دانست و تصریح کرد: باید راه امام خمینی(ره) برای همیشه در بین عموم مردم جامعه زنده و پویا باشد چراکه امام مصداق بارز عمل به اعمال صالح بود و ایمان و عمل صالح را در اوج انجام می ‌داد‌.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به صحنه آوردن اسلام ناب محمدی(ص) را مهمترین عمل صالح امام راحل بیان کرد و ادامه داد: طاغوت و مستکبرین‌ قرن‌ ها تلاش کردند تا چهره زیبای اسلام را کمرنگ‌ کنند اما نتوانستند‌ و امام آمد تا چهره انسان ‌ساز اسلام را به میدان‌ بیاورد که الحق هم موفق بود.

وی خودسازی، دوری از غیبت، دوری از نافرمانی‌ خدا، مقاومت و ساده زیستی را از مهمترین ویژگی های امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: عموم جامعه به ویژه جوانان باید با الگوگیری از امام راحل و با تهذیب نفس، خودسازی را مهمترین محور زندگی خود قرار دهند چراکه تنها در سایه ایمان توحیدی است که دشمن نمی تواند بر جامعه اسلامی مسلط شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مدافعان حرم بهترین پرورش یافتگان راه امام راحل هستند، ابراز کرد: امام بر خودش حکومت‌ کرد تا بتواند بر دلها حکومت کند و خود را تحت کنترل قرار داد تا عزیز مردم شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه خامنه ای خمینی(ره) دیگر است، گفت: به یقین در سالها پس از رحلت امام، رهبری عزیز تنها کسی بودند که توانستند به معنای واقعی کلمه راه امام راحل را دنبال کنند و ذره ای از راه اسلام و دین منحرف نشوند که این هم از ایمان قوی و روحیه مقاوم ایشان نشأت می گیرد./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات