۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۶۷۱۶۱

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در حرم رضوی برگزار شد

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور ده‏‌ها هزار زائر و مجاور سوگوار و شب زنده‎دار در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
شب نوزدهم

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در شب نوزدهم ماه رمضان که مصادف با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) بود، دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(ع) در حالی که در حرم مطهر امام رضا(ع) قرآن بر سر گذاشته بودند، با ندای «سبحانک یا لا‌ اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» استغفار و توبه کردند و در سوگ مولای متقیان امیر مومنان(ع) به عزاداری نشستند.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این شب عزیز که بابهای رحمت الهی گشوده و از عرش الهی برای فرشیان شب زندهدار عنایت خاصه نازل میشود، به راز و نیاز و عبادت پرداخته و در جوار مضجع پاک و مطهر علی بن موسی الرضا(ع) به درگاه خداوند متعال تضرع کردند.

مراسم با شکوه احیای شب نوزدهم در حرم امام رضا(ع) با محوریت صحن جامع رضوی از ساعت 21 با قرائت قرآن و شعرخوانی سید روح الله موید آغاز و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط ذاکر اهل بیت(ع)؛ آقای برادران قرائت شد.

در ادامه مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی به ایراد ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ پرداخت و مراسم قرآن به سر گرفتن اجرا شد.

مرثیه سرایی و روضه خوانی توسط مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت از دیگر برنامههای احیاء شب نوزدهم در حرم مطهر رضوی بهشمار میرفت.

جهت رفاه حال زائران و بهرمندی بیشتر از برنامه‌‏های حرم بیش از 66 نمایشگر پهن پیکر در صحن‏‌ها و ورودی‌‏های حرم رضوی نصب شده بود که به طور کامل برنامه‌‏های مراسم احیا را به صورت همزمان پخش میکردند.

همزمان با برنامه احیای شب نوزدهم ویژه کودکان و نوجوانان نیز برنامه احیا در کبوترانه و رواق دالهدایه تدارک دیده شده بود که با حضور مربیان با تجربه برگزار شد.

همچنین بیش از 10 ایستگاه فرهنگی از سوی اداره پاسخگویی در این شب عزیز میزبان عموم زائران بود تا منظومه‌ای از فعالیت‌‏های فرهنگی اعم از پاسخگویی شرعی، پاسخگویی اعتقادی، مشاوره دینی، تبیین سیره امام رضا(ع) و مسابقه ویژه کودکان را ارائه دهد./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات