۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۶۷۲۲۱
مدير حوزه علميه كاشان:

رفع آسيب هاي جامعه نيازمند توجه به قرآن است

مدير حوزه علميه كاشان گفت: قرآن همه راه هاي آسيب هاي جامعه را پيش بيني كرده و براي رفع آسيب ها برنامه ارائه كرده است و ما براي رفع آسيب هاي جامعه بايد به سراغ نسخه اي به نام نسخه قرآن برويم.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به اينكه محور كلام اميرمومنان قرآن است، گفت: نهج البلاغه كه كلام اميرمومنان است تفسيري از قرآن است و به همين دليل در نهج البلاغه آيات بسياري آمده است.

وي محورنهج البلاغه را قرآن و كلام اميرمومنان(ع) را قرآن دانست و افزود: در نهج البلاغه از صد ها آيه استقاده شده است و اميرمومنان(ع) براي تبيين مطالب خود در نهج البلاغه از قرآن استعانت گرفته است و آنچه در نهج البلاغه آمده ات در واقع نيازهاي بشريت از ديدگاه قرآن است. 

مديرحوزه علميه كاشان از اميرمومنان(ع) به عنوان امير بيان نام برد و اظهار داشت: اگر اميرمومنان(ع) در عصر حاضر بود باز هم محور كلام حضرت قرآن بود چرا كه مطالبي كه اميرمومنان(ع) بيان مي كند بهتر از آن وجود ندارد، از اين رو نهج البلاغه بهترين راه براي زيبا سخن گفتن است.

حجت الاسلام فرجي گفت: اگر بهترين كلام از امير مومنان(ع)است و اگر بهترين محور دركلام حضرت قرآن است و بهترين مفسر قرآن نيز اميرمومنان(ع) است، پيروان حضرت نيز امروز بايد همين محور را ادامه دهند.

به گفته وي، راه هاي برون رفت از آسيب هاي اجتماعي فقط به فقط  در قرآن و در تفسير قرآن كه نهج البلاغه است مي توانيم پيدا كنيم و آن را چراغ راه زندگي خود قرار دهيم.

وي با اشاره به اينكه هر آنچه را كه انسان نياز دارد در قرآن به آن اشاره شده است، گفت: قرآن كتاب حكومت ديني است و علاوه بر رفتارهاي فردي، رفتارهاي اجتماعي، اخلاقي، سياسي و حكومتي نيز در آن بيان شده است.

مدير حوزه علميه كاشان در ادامه با بيان اينكه اميرمومنان(ع) نسخه برون  رفت جامعه از فتنه ها را قرآن دانسته است، يادآور شد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، در فتنه ها به قرآن پناه ببريد چرا كه هرچه جلوتر مي رويم فتنه ها نه تنها كمتر نخواهد شد بلكه بيشتر هم خواهد شد.

حجت الاسلام فرجي با تأكيد بر اينكه در قرآن  بايد دنبال راهكارهاي برون رفت جامعه از فتنه ها باشيم گفت: اگر بخواهيم موضوعي را از قرآن استنباط كنيم لازمه آن ارتباط با قرآن است چرا كه ما هرچه بيشتر با قرآن انس داشته باشيم به همان اندازه ها از فتنه ها دور خواهيم شد.

وي با اشاره به اينكه ماه رمضان ماه ارتباط با قرآن و ادامه اين ارتباط براي ماه هاي ديگر است، اظهار داشت: بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه تمام مسائل مورد نياز جامعه و راهكارهاي آسيب شناسي و رفع آسيب هاي جامعه را از جمله تهذيب نفس فردي و ويژگي هاي آن را از قرآن دريافت كنيم.

مدير حوزه علميه كاشان ادامه داد: تهذيب نفس فردي سبب خواهد شد تا جامعه از سلامت عقلي برخوردار باشد و زماني كه جامعه به سلامت عقلي برسد هيچگونه آسيبي متوجه چنين جامعه اي نخواهد بود و در چنين جامعه اي همه برنامه ها منظم جلو خواهد رفت و وقتي همه كارها خوب جلو برود در آن زمان است كه پيشرفت كشور را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وي، در ماه مبارك رمضان مبلغان بايد قرآن را به گونه اي براي مردم معرفي كنند كه قرآن همه راه هاي آسيب هاي جامعه را پيش بيني كرده و براي رفع آسيب ها برنامه ارائه كرده است و ما براي رفع آسيب هاي جامعه بايد به سراغ نسخه اي بنام نسخه قرآن برويم.

حجت الاسلام فرجي گفت: مبلغان در ماه مبارك رمضان كه همه اقشار جامعه را در مساجد به عنوان مخاطب خود دارند بايد با صراحت كلام آسيب هاي جامعه و نقاط قوت و ضعف را بيان كرده و بتواند پاسخگوي مطالبات مردمي باشد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات