۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۶۷۲۴۳
نماینده خبرگان رهبری:

ملت ایران مدیون شهدای ۱۵ خرداد است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی شهدای ۱۵ خرداد را مظلوم، گمنام و مجاهد نامید و گفت: این شهدا نه پرونده‌ای در بنیاد شهید دارند و نه اثر و نشانه‌ای عالی از آنان در جامعه وجود دارد.
قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب به تشریح ویژگی‌های مولای متقیان علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت نه برای بهشت و نه از ترس جهنم خداوند متعال را عبادت می‌کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) که به عابدترین اشخاص زمان خود شهره بود، همواره در مناجات های شبانه می‌فرمود؛ الهی تو را آنگونه که لایق آن هستی، عبادت نکرده‌ام، امام خمینی(ره) نیز زندگانی سراسر معنویت، عبودیت و بندگی به درگاه الهی داشت؛ چنانکه اطرافیان امام نقل کرده‌اند؛ هیچ‌گاه نماز شب ایشان قضا نشد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که امام راحل خود را رهبر محرومان و مستضعفان می‌دانست، افزود: آن رهبری که مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب سر فرودنیاورد، می فرمود؛ من یک موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ نشینیان نمی‌دهم، این جمله ارزشمند نشان از جایگاه مهم مردم به ویژه مستضعفان در اندیشه امام خمینی دارد.

وی با بیان این‌که اوصاف علوی در وجود مبارک امام خمینی(ره) متجلی بود، خاطرنشان کرد: عبادت، شجاعت، ظلم‌ستیزی، یاری محرومان و مستضعفان، عدالت، مردم‌داری، ساده‌زیستی، علم و فقاهت، خدمت به خلق و زندگی برای جلب رضایت الهی از جمله ویژگی‌هایی است که در زندگی امام مشاهده می‌شد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) ابتدا در تربیت و تهذیب نفس کوشید، سپس مردم را به سمت خداوند متعال و جهاد علیه مستکبران دعوت کرد، گفت: امام بر قلوب ملت ایران حکومت کرد، چراکه خود عامل به مواردی بود که به زبان می‌آورد، از این رو ملت با دل و جان در رکاب رهبری بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد سال 1342 اظهار داشت: ملت ایران مدیون شهدای 15 خرداد است؛ چراکه نخستین جرقه انقلاب اسلامی به واسطه مجاهدت آن شهدای گرانقدر زده شد.

امام جمعه مراغه شهدای 15 خرداد را مظلوم، گمنام و مجاهد نامید و افزود: این شهدا نه پرونده‌ای در بنیاد شهید دارند و نه اثر و نشانه‌ای عالی از آنان در جامعه وجود دارد، بسیاری از خانواده‌های آن شهدا از ترس رژیم سفاک پهلوی، شهادت فرزند خود را پنهان می کردند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات