۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۷۳۲۴
آیت‌الله خاتمی تشریح کرد؛

چگونگی برخورد انسان‌ها با گناه

امام جمعه موقت تهران درباره چگونگی برخورد انسان‌ها با گناه، گفت: شب قدر بهترین فرصت برای توبه است.
آیت الله سید احمد خاتمی | جلسه ضیافت شام اعضاء خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: قلب ماه مبارک رمضان شبهای قدر است.

وی افزود: در روایات شب‌های 21 و 23 بسیار توصیه شده است تا این شب‌ها را دریابیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انسان‌ها در برخورد با گناه چند دسته هستند، ابراز کرد: دسته اول گناهی را که انجام داده‌اند نمی‌پذیرند و اقدام به توجیه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران درباره دسته دیگر، اظهار داشت: این دسته گناه خود را توجیه نمی‌کنند اما گناه خود را با گناه دیگران مقایسه می‌کنند این رفتاری زشت است زیرا این افراد گناه و معصیت خود را کوچک و گناه دیگران را بزرگ می‌پندارند.

وی دسته دیگر را مربوط به ناامیدان از توبه دانست و گفت: این افراد از بخشش گناهشان ناامید هستند و تصور می‌کنند دیگر نمی‌توانند توبه کنند امام علی(ع) فرمودند: خداوند همه گناهان انسان توبه کننده را می‌بخشد.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: دسته چهارم گناه را توجیه نمی‌کنند و گناه خود را هم با دیگران مقایسه نمی‌کنند و از بخشش خداوند نیز ناامید نیستند اما این افراد توبه را به تاخیر می‌اندازند و تصور می‌کنند که برای توبه وقت بسیار است در حالی که از زمان مرگ خود غافل هستند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: این دسته افراد بعد از انجام گناه به سرعت به محضر خداوند می‌روند و ابراز پشیمانی و ندامت می‌کنند. خداوند در قرآن کریم مردم را به انجام عمل خیر و اینکه در انجام عمل صالح از دیگران پیشی بگیریم توصیه می‌کند بنابراین شب قدر فرصت مغتنمی برای توبه است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات