۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۶۷۳۵۰
امام جمعه تبریز:

امام علی با شمشیر جهل امت اسلامی به شهادت رسید

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که امام علی(ع) به دست جهالت و گمراهی امت اسلامی به شهادت رسید، گفت: شمشیر زهرآلود ابن ملجم همان کینه بنی امیه از عدل و حقانیت علی(ع) بود.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روزه‌داران و عزاداران سالروز شهادت امام علی(ع) در مصلای تبریز اظهار داشت: سیره امیرالمؤمنین علی(ع) منشور زندگی سعادتمند است.

وی با تأکید بر این‌که ادعای شیعه بودن تنها به زبان نیست، افزود: اگر خود را شیعه اهل بیت و مولای متقیان علی(ع) را الگو و مقتدای خود می‌دانیم، باید تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی ما مطابق توصیه‌های ارزنده آن حضرت باشد، به عبارت دیگر باید در عمل نشان دهیم که پیرو مکتب علوی هستیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تبیین شخصیت و زندگانی حضرت علی(ع) نباید تنها در دلاوری و شجاعت ایشان در جنگ علیه کفار، منافقان و خوارج خلاصه شود، گفت: صفات الهی و اخلاقی در وجود مبارک حضرت و در تک تک لحظات زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فردی ایشان تجلی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که امام علی(ع) به دست جهالت و گمراهی امت اسلامی به شهادت رسید، افزود: شمشیر زهرآلود ابن ملجم همان کینه بنی امیه از عدل و حقانیت علی(ع) بود، در حقیقت آن حضرت کشته راه عدالت و احیای دین رسول الله بوده اند.

وی با بیان این‌که جلوه‌های شخصیتی مولای متقیان راهنما و راهگشای امور مسلمین در هر شرایط زمانی و مکانی است، تصریح کرد: اگر سیره، سنت و توصیه‌های حضرت در جوامع اسلامی حاکم شود، بسیاری از موانع و مشکلات برطرف خواهد شد، متأسفانه غفلت از مکتب علوی منشأ بسیاری از مشکلات جوامع است.

امام جمعه تبریز در پایان نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را منشور حکومت‌داری و روش مردم‌داری مسؤولان دانست و گفت: ساده‌زیستی، مراقبت از بیت‌المال، رسیدگی به محرومان، نیازمندان، فقرا، مستضعفان و یتیمان، برخورد با ظالمان، برقراری عدالت و ... از جمله توصیه‌های حضرت به کارگزاران نظام است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات