۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۶۷۴۰۹
استاد حوزه علمیه:

پشتیبانی از مستضعفین عالم، پشتیبانی از خودمان است

استاد حوزه علمیه گفت: پشتیبانی از مستضعفین عالم، پشتیبانی از خودمان است؛ اگر شرایط منطقه‌ای و جهانی ایران و شیعیان را درک کنیم آن‌گاه نمی‌توانیم خود را مهره‌ای باطل ببینیم.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) عین عرفان بود و عرفان عین امام.

وی با بیان اینکه دفاع از سوریه، لبنان و بحرین در واقع نقطه قوت و دفاع از خودمان است، ابراز داشت: اگر از این کشورها دفاع نکنیم و با نفاق از آنها دور شویم، مسلماً این فتنه دامن‌گیر کشور اسلامی ما نیز خواهد شد.

استاد حوزه علمیه افزود: پشتیبانی از مستضعفین عالم، پشتیبانی از خودمان است. انقلاب اسلامی ما جهانی شده است و اگر ما شرایط منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران و شیعیان را درک کنیم آن‌گاه نمی‌توانیم خود را مهره‌ای باطل، بیهوده و بی اثر ببینیم.

وی در ادامه بیان داشت: دوره آخرالزمان یعنی دوره معراج‌ها، شکستن غالب‌ها و اوج گرفتن در معارف. در هر لباسی که باشیم اگر نیت خدمت به امام زمان(عج) را داشته باشیم در واقع در مقابل مستکبرین و زورگویان جهان ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: اهل بیت(ع) و توسل به ایشان برای این است که به خدا و رحمت الهی برسیم. فلسفه دین اسلام ارتباط مستقیم با ذات اقدس الهی است. خدا، مستقیماً مربی ماست و سایر اشیا، زیر لوای انسان و در خدمت او هستند.

وی بیان داشت: پدر و مادر همه ما حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند. امام حسین(ع) همان محبتی که به حضرت علی اکبر(ع) داشت به شخص جون نیز داشت.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: برخی می‌پرسند چطور ممکن است بعد از ۳۰ سال گناه و خطا، خداوند توبه ما را بپذیرد. خداوند عزوجل می‌فرمایند من در ظن بنده مومنم هستم؛ اگر امید به بخشایش خداوند داشته باشیم حتما خداوند ما را می‌بخشد اما اگر شک کنیم مطمئن نیستیم و آرامش نداریم که خداوند ما را بخشیده است یا خیر.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توبه از فعل یعنی ترک محرمات و جبران اعمال گذشته که با غرق شدن در معنویات و انجام عمل صالح ممکن می‌شود. توبه از رذایل اخلاقی مانند بخل با جایگزین کردن آن با صفات اخلاقی مانند بخشش جبران می‌شود. چهار صفت عدالت، عفت، حکمت و شجاعت، صفات رئیسه هستند که در توبه از اخلاق، بسیار کاربرد دارند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات