۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۶۷۴۱۳
حجت الاسلام مظفری میانجی:

توبه، انقلابی علیه خواسته‌های نفسانی است

حجت الاسلام مظفری میانجی ماه رمضان را بهترین فرصت برای توبه کردن واقعی دانست و گفت: توبه نوعی انقلاب درونی علیه خواسته‌های نفسانی است.
سهراب مظفری میانجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی، نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان در حسینیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: خاصیت کریم بودن بخشیدن و عطا کردن است.

وی افزود: انسان باید به آن درجه‌ای از یقین برسد که بداند منعم مخلوق خداوند متعال است و در عین حال بر همه امور نیز قادر و تواناست.

حجت الاسلام مظفری میانجی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرست برای خودسازی و تهذیب نفس است، ابراز کرد: حتی خواب و نفس چنین انسانی نزد خداوند متعال عبادت محسوب می‌شود.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با بیان اینکه رمضان ماه نزول قرآن است، اظهار داشت: چنانچه قرآن خواندن ما توأم با تدبر و تعقل باشد خواهیم دید قرآن همیشه در حال بخشیدن و عطا کردن است. قرآن کریم راه و رسم زندگی آرمانی را که همه خوبی‌ها در آن جمع شده است را به ما می‌آموزد.

وی با استناد کلام امام حسن مجتبی(ع)، گفت: روزی از حضرت سوال شد چرا هرگز سايلي را ناامید بر نمی‌گردانید حضرت فرمودند: من هم به درگاه خدا سايلي هستم و می‌خواهم خدا محرومم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی، سايلان را ناامید کنم. خداوندی که عنايتش را به من ارزانی می‌دارد، می‌خواهد من هم به مردم کمک کنم و می‌ترسم اگر بخشش خود را از مردم دریغ کنم، خدا هم به من عنایت نفرماید.

حجت الاسلام مظفری میانجی در پایان ماه رمضان را بهترین فرصت برای با توبه کردن واقعی دانست و خاطرنشان کرد: توبه نوعی انقلاب درونی علیه خواسته‌های نفسانی است انسان توبه کننده با تضرع و شفیع قرار دادن امیرمومنان علی(ع) نیاز‌های خود را از آن بی نیاز مطلق استمداد می‌کند و خاستار بخشش گناهان خود می‌شود./813/پ203/ب1

ارسال نظرات