۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۷۴۲۹
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

ظرفیت وحدت‌بخش روز جهانی قدس مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام نوبری با تأکید بر توجه به ظرفیت وحدت‌بخش روز جهانی قدس، گفت: روز قدس و آرمان آزادی فلسطین نقطه مشترک امت اسلامی برای تحقق وحدت علیه دشمن صهیونیستی است.
حسین نوبری

حجت الاسلام حسین نوبری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که حضور حداکثری و آگاهانه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اهمیتی دوچندان یافته است، اظهار داشت: تصمیم نابخردانه و نسنجیده آمریکا در انتقال سفارت به بیت‌المقدس یک دهن‌کجی و اهانت به مقدسات مسلمانان عالم بوده است.

وی با بیان این‌که سکوت سران دیگر کشورهای اسلامی در قبال این تصمیم گستاخانه، توهین آشکار به شعور ملت‌های مسلمان است، افزود: در کنار این اقدام وقیحانه، طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد تشدید کشتار مردم مظلوم فلسطین و افزایش ظلم علیه این مردم بی‌پناه توسط رژیم غاصب صهیونیستی بوده ایم.

حجت الاسلام نوبری با بیان اینکه موضوع بازگشت به سرزمین‌های اصلی از طرف جوانان انقلابی فلسطین مطرح شده و روحیه جبهه مقاومت در حال تقویت است، تصریح کرد: با این اوصاف امسال حضور در راهپیمایی روز قدس در ایران و سراسر جهان اهمیت خاصی دارد و باید از سال‌های قبل باشکوه‌تر برپا شود.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که حضور در راهپیمایی روز جهاین قدس لبیک به فرمان امام راحل و حمایت قاطعانه از جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نشان خواهد داد که آنها رو به اضمحلال هستند و جبهه مقاومت پیروز خواهد بود.

وی با تأکید بر توجه به ظرفیت وحدت‌بخش روز جهانی قدس گفت: روز قدس و آرمان آزادی فلسطین نقطه مشترک امت اسلامی برای تحقق وحدت علیه دشمن صهیونیستی است؛ همه ساله شاهدیم که عموم مردم جهان فارغ از دین، مذهب، قوم، نژاد و گروه‌های سیاسی و اجتماعی برای دفاع از مظلومان فلسطین در صحنه حضور می یابند.

حجت الاسلام نوبری حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس را نشانه حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی دانست و افزود: امام راحل با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس، پرچم مبارزه دائمی با استکبار و نظام سلطه را برافراشت و دشمنان اسلام را منفعل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز راهپیمایی روز قدس را نمادی از اتحاد و وحدت همه مسلمانان جهان علیه ظلم سلطه‌گران جهانی و غاصبان کودک‌کش صهیونیست دانست و گفت: آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین به برکت انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای ایران اسلامی پیگیری می شود./935/ت303/ب1

ارسال نظرات