۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۶۷۴۴۴
آیت الله طه محمدی تاکید کرد؛

ضرورت حضور موثر ائمه جماعات در مساجد

امام جمعه همدان گفت: در درجه اول امام جماعت باید خود را وقف مسجد کند چرا که اگر فردی مشغولیت دیگری داشته باشد نمی تواند در تمام مسؤولیت ها موفق باشد.
سخنرانی آیت الله طه محمدی در شورای مساجد استان همدان سخنرانی آیت الله طه محمدی در شورای مساجد استان همدان سخنرانی آیت الله طه محمدی در شورای مساجد استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در شورای مساجد استان همدان انقلاب اسلامی را انقلاب مساجد دانست و گفت: در دنیا هر محصولی نیازمند کارخانه و واحد تولیدی است و مسجد کارخانه انسان سازی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما متاسفانه عدم توجه به این وظیفه مسجد و حمایت نکردن سبب شده است که این حالت را از دست بدهد.

وی خاطر نسان کرد: در گذشته روحانیان همراه مردم و به دنبال آموزش صحیح آن ها بودند اما از آن جا که دنیای امروزی دنیا سرعت است نیازمند ائمه جماعت فعال هستیم و وضعیت با قدیم خیلی فرق دارد.

آیت الله طه محمدی عدم سکونت ائمه جماعات در محل را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و گفت: حضور روحانیان فقط در هنگام نماز به معنای سازندگی نیست و شاید یکی از دلایلی که نسل جدید از مساجد استقبال نمی کنند این موضوع باشد.

وی تاکید کرد: در درجه اول امام جماعت باید خود را وقف مسجد کند چرا که اگر فردی مشغولیت دیگری داشته باشند نمی توانند در تمام مسؤولیت ها موفق باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم آگاهی دینی پایینی دارند گفت: مردم باید از معارف دینی اشباع شوند این که تنها در مساجد نماز برگزار شود درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: این مطلب را نباید فراموش کنیم که مسجد مولد و کارخانه انسان ساز است و عدم توجه صحیح به آن عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: اگر بخواهیم مسجد مولد باشد باید یک نفر که در تمام ابعاد لایق باشد همیشه در مسجد به عنوان امام جماعت حضور داشته باشد.

وی حوزه های علمیه را موظف به تربیت طلاب مردمی دانست و گفت: آقای آخوند 60 سال شبانه روز با مردم لحظه لحظه زندگی کرد و از مشکلات آنها با خبر و در تلاش برای رفع آن بود.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: باید برای مساجد روحانی تربیت کنیم که سراسر وجودش جاذبه باشد تا حضور همه اقشار و همه رده های سنی را در مسجد شاهد باشیم./979/پ203/ب1

ارسال نظرات