۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۵۶۷۵۴۵
آیت الله فاضل لنکرانی:

شرکت در راهپیمایی روز قدس عبادتی بزرگ است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسرائیل به دنبال از بین بردن دین اسلام است، شرکت در راهپیمایی روز قدس را از عبادت‌های بزرگ برشمرد.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم شب احیای بیست و سوم ماه رمضان که در حسینیه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، به بررسی فضایل شب‌های قدر پرداخت و گفت: یکی با فضیلت‌ترین اعمال در شب قدر علم‌آموزی و افزایش معلومات دینی است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: انسان دارای ملکی است که او را به اعمال خیر و نیکیها دعوت می‌کند و دارای شیطانی بوده که او را به کارهای زشت و گناهان فرامی‌خواند؛ بنابراین اینکه در ماه رمضان و شب‌های قدر شیطان در غل و زنجیر هستند یعنی درب دعوت انسان‌ها به سوی گناهان بسته شده و خلاف‌کاران نیز در این شب‌های کمتر اعمال خلاف شرع را انجام می‌دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) در روایات مختلف به توصیف فضایل شب‌های قدر پرداخته‌اند، ابراز کرد: مکاتب و مذاهب دیگر از درک فضایل شب‌های قدر و معارف والای اهل‌بیت(ع) محروم هستند و تنها شیعیان از طریق اهل بیت(ع) این فضایل را کسب می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 11 سوره رعد بیان کرد:  قرآن می‌فرماید خداوند سرنوشت کسی و هیچ قومی و ملّتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه ملت ایران در دوران پهلوی خواهان تغییر بزرگی‌ در کشور بودند، ابراز کرد: چهل سال پیش مردم شهیدان بسیاری در مسیر پیروزی انقلاب تقدیم کردند؛ زیرا که مردم به دنبال تغییر رژیم پهلوی بودند و خواهان آن بودند که کافران و استعمارگران منابع کشور را  غارت و چپاول نکنند، بنابراین با مدد خداوند حکومت الهی و اسلامی در ایران به وجود آمد.

وی با بیان اینکه برخی اصرار بر گام برداشتن در مسیر و راه شیطان را دارند، بیان کرد: برخی حکم حجاب که دستور قرآن است را نمی‌پذیرند و می‌گویند که این دستورهای برای دوران قدیم بوده و اکنون زمان این دستورات منقضی شده است، خداوند بر قلوب آنها قفل زده و در گمراهی خویش ماندگار خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقش شب‌های قدر در تعیین سرنوشت انسان‌ها اشاره کرد و گفت: در شب نوزدهم ماه رمضان، سرنوشت و تقدیر رقم می‌خورد، روزی در آن تقسیم می‌شود، در شب بیست و یکم، هر آنچه را اراده الهی بر آن باشد، حتمی می‌شود و در شب و بیست و سوم، آنچه در یک سال آینده برای انسان روی خواهد داد و قضای حتمی آنها در درگاه الهی امضا می‌شود.

آیت الله فاضل لنکرانی به نقش دعا در تعیین تقدیر و قضای انسان اشاره و ابراز کرد: عقل، تجربه، رفیق، محیط و دعا در تعیین تقدیرهای الهی اثرگذار است و در روایات آمده که دعا قضای حتمی الهی را تغییر خواهد داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد و گفت: ناموس مسلمان‌ها دین آنهاست؛ امروز اسراییل به دنبال نابودی اسلام است بنابراین باید همگی برای دفاع از دین اسلام در راهپیمایی روز قدس حضور داشته باشم و شرکت در این مراسم عبادتی بزرگ است./998/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات