۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۶۷۵۵۴
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

میزبان شب قدر خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند پشیمانان شب ۲۳ ماه رمضان را می‌بخشد، گفت: میزبان شب قدر خداوند است از این رو کسی حق ندارد از رحمت خداوند نا امید شود.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم احیای 23 ماه مبارک رمضان در مسجد فاطمةالزهرا(س) گفت: امام علی(ع) توصیه می‌کردند، لازم نیست در شب 23 زیاد داد و فریاد کنید بلکه تنها اعلام پشیمانی کفایت می‌کند.

وی افزود: پشیمانی انسان باید از عمق دل باشد و قصد کند دیگر به سوی آن معصیت برنگردد به طور قطع خداوند جواب این توبه کننده را خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه میزبان شب قدر خداوند است، ابراز کرد: خداوند نادمان این شب را می‌بخشد بنابراین قبل از آن که مرگ انسان فرا برسد باید از اعمال ناپسند خود توبه کند.

استاد حوزه علیمه با تاکید بر اینکه انسان نباید از مهربانی خداوند ناامید شود، اظهار داشت: یاس از خصوصیات شیطان است، شناخت خداوند مانع مایوس شدن انسان از رحمت حضرت حق می‌شود.

وی توسل به امیرمومنان علی(ع) را از لوازم مهم شب‌های قدر دانست و گفت: انسان‌های بسیاری در این شب بخشیده می‌شوند و طهارت می‌یابند از این رو لازم است انسان از هرگونه دروغ و رذائل اخلاقی اجتناب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: در قیامت همه انبیا به همراه انسان‌ها مودبانه به صف شده و حاضر می‌شوند تا حضرت زهرا(س) وارد محشر شوند زمانی که ایشان وراد می‌شوند شیعیان توبه کننده را شفاعت می‌کنند.

استاد حوزه علیمه ادامه داد: در قیامت بر پیشانی شیعیان این فاطمیون نوشته شده از این رو لازم است شیعیان در این همین دنیا خود را در محضر اهل بیت(ع) ببیند تا از راه گمراه نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرحوم حضرت آیت الله بهجت می‌فرمودند: بیشتر سربازان امام زمان(عج) از مردم ایران هستند از این رو مردم فرزندان خود را خوب تربیت کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات