۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۷۵۵۵
استاد حوزه علمیه:

خداوند صراط مستقیم و پیامبراکرم راهنمای این صراط است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند صراط مستقیم و پیامبراکرم(ص) راهنمای این صراط است، گفت: انسان باید با تبعیت از دستورات الهی و فرامین پیامبراکرم خود را در مسیر صراط قرار دهد.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه در سومین شب مراسم لیالی قدر در مهدیه تهران گفت: خداوند در سوره یس می‌فرماید: آیا ما با شما قرار نگذاشتیم که شما شیطان را عبادت نکنید این صراط مستقیم است؛ بر اساس این آیه، خداوند صراط مستقیم است.

وی افزود: خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: به قرآن قسم، تو در راه صراط هستی؛ خداوند صراط مستقیم و پیامبراکرم(ص) راهنمای این صراط است انسان باید با تبعیت از دستورات الهی و فرامین پیامبراکرم خود را در مسیر صراط قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به کلام امام صادق(ع) که فرمودند: اگر می‌خواهید به صراط مستقیم برسید باید تلاش کنید در مسیر ولایت آل محمد(ع) باشید، ابراز کرد: نعمت خداوند به واسطه وجود مقدس پیامبراکرم(ص) بر ما نازل و با وجود نازنین اهل بیت(ع) آن نعمت کامل می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما انسان‌ها مدیون خداوند هستیم، اظهار داشت: خداوند هر چه داشت برای هدایت ما هزینه کرد تمام اهل بیت(ع) که در راه اسلام به شهادت رسیدند همه برای هدایت انسان‌ها اجلال نزول فرمودند.

وی ادامه داد: کسانی که با خداوند و اهل بیت(ع) رابطه خوبی دارند می‌دانند که ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت این رابطه به شمار می‌رود. خداوند به انسان مشتاق‌تر از انسان به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تاکید بر اینکه خانه و کاشانه مستکبران سرشار از مال حرام است، گفت: گناه توفیقات انسان را نابود می‌کند، بسیاری از انسان‌ها به واسطه گناه از راه صراط خارج می‌شوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات