۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۶۷۵۵۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بدحجابی مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌ها و افزایش طلاق است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بدحجابی مهمترین عامل فروپاشی خانواده‌ها و افزایش طلاق در کشور است، گفت: رذائل اخلاقی انسان را از مقام انسانیت دور کرده و او را از فیوضات الهی محروم می‌کند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سومین شب احیای ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانیها، گفت: هیچ ساختمانی در جهان هستی از نظر کیفیت عظیم‌تر از ساختمان انسانیت نیست.

وی افزود: بدن انسان با بدن موجودات زنده مشترک است ولی حقیقت و واقعیت انسان اختصاصی و ویژه بوده و این واقعیت در موجودات عینی و شهودی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه شیاطین جنی و انسی دروغگو هستند، ابراز کرد: در این چند سال اخیر شما شاهد بودید که شیاطین شرق و غرب به شما دروغ گفتند چون آنان طبع شرارت و دروغ دارند کسانی هم که در داخل دروغ می‌گویند طبع‌شان دروغ است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند انسان را با عقل، قدرت اندیشه و تفکر ارزش داد، اظهار داشت: عقل نور الهی و چراغدان آن انسان است خداوند همه مخلوقات را برای او آفرید چون عزیزتر از انسان در عالم هستی وجود ندارد همچنین روزی او را از پاکیزه‌ترین نعمتها قرار داد و بالاترین مقام را بعد خود به انسان بخشید.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان حیات ویژه عطا کرد، ادامه داد: زمانی که خداوند خواست انسان را بیافریند به ملائکه فرمود: من می‌خواهم موجودی را با حیات ویژه بیافرینم از این رو بر شما واجب است به او سجده کنید؛ روح الهی بود که انسان را ارزشمند کرد. آدم در حقیقت باطن برای ملائکه قبله بود و آن کسی که به او سجده کردند علی(ع) بود.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: عظمت انسان مادون حق و مافوق همه موجودات است. خداوند فرمود: ای انسان تو را تنها برای خودم آفریدم و کل عالم هستی را به خاطر تو آفریدم؛ این نهایت عشق خداوند به انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به کلام خداوند که می‌فرماید: انسان راز من و خودم راز او هستم، عنوان کرد: خداوند بر سر عشق خود باقی است این انسان است که این عشق را پس می‌زند اگر خداوند به انسان علاقه نداشت انبیای الهی و اهل بیت(ع) را برای هدایتش ارسال نمی‌کرد، بسیاری از انسان‌ها از جریان انسانیت کنار کشیدند و بد مرکبی را برای فرار از فیوضات سوار شدند امام علی(ع) در نهج البلاغه از این مرکب به عنوان قاطر چموش یاد می‌کنند و می‌فرمایند: این قاطر چموش در اختیار صاحب آن نیست و صاحب خود را به جایی می‌برد تا بتواند آن را تحویل جهنم دهد.

وی افزود: ربا، حسد، بخل، حسادت، طمع و شهوت از اعضای این قاطر است اما یکی از این اعضا که قدرت انسان به او نمی‌رسد و در مواجه با آن تنها باید به خدا پناه ببرد در مواجهه زنان و دختران زیبا رو و عشوه‌گری است که خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و بدترین گره‌ها را در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کنند و عامل فروپاشی بنیاد خانواده‌ها و ترویج فساد و گناه می‌شوند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در شب 23 ماه مبارک رمضان درب رحمت و مغفرت خداوند به سوی انسان باز است، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای توبه و پرهیز از گناه همین شب‌های قدر است از این رو بهترین زمان بازگشت به سوی ارزش‌های الهی در شبهای قدر است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات