۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۶۷۵۷۱

آذربایجانی‌ها یکصدا فریاد نابودی اسرائیل سر دادند

مردم روزه‌دار تبریز همگام با دیگر مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها آمدند و با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر بر آرمان آزادی قدس شریف تأکید کردند.
راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، همیشه‌ در صحنه و روزه‌دار تبریز از ساعاتی پیش همزمان با سراسر کشور و دیگر مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان‌ها آمدند و با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر بر آرمان آزادی قدس شریف تأکید کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال که با شعار محوری «پیروزی جبهۀ مقاومت، شکست فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت» برگزار شد، با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته سیاسی، فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی همراه بود که همه برای محکومیت رژیم جنایتکار صهیونیستی به صحنه آمده بودند.

بنابر این گزارش، اقشار مختلف مردم تبریز که از مسیرهای هفت گانه به سمت میعادگاه نماز جمعه در  مصلای اعظم امام خمینی(ره) در حرکت بودند، صفوفی از مردان و زنان روزه‌داری را تشکیل داده‌اند که با شعارهایی از جمله مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا؛ بر اصول بنیادین انقلاب اسلامی ایران تأکید دوباره کردند.

برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی مزین به سخنان گوهر بار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری جلوه‌ای خاص به صفوف بهم فشرده راهپیمایی روز قدس در تبریز بخشیده بودند، همچنین در حاشیه برگزاری مراسم روز قدس جوانان پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و در مقابل بیرق فلسطین را به اهتزاز در آوردند.

همچنین حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های مکتوب و مجازی در مسیرهای منتهی به مصلای تبریز به ویژه خیابان‌های اطراف میدان ساعت، سه راهی فردوسی، چهاراه شریعتی، چهارراه باغشمال و سه راهی طالقانی چشمگیر است.

تعدادی از اهالی مناطق مختلف تبریز در بنرهایی تأکید کرده که مبارزه با اسرائیل تا آزادی قدس ادامه دارد، برپایی گروه‌های سرود در تقاطع خیابان‌های منتهی به مصلای امام خمینی تبریز،‌ برگزاری مسابقات مختلف هنری در طول مسیر راهپیمایی، توزیع دست‌نوشته‌های مختلف طنز و کاریکاتور نیز از دیگر جلوه‌های راهپیمایی امروز تبریز بود.

راهپیمایی روز جهانی قدس، پاسخ عهدشکنی آمریکا بود

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه این راهپیمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال مردم با شور، نشاط، شادابی و خروش وصف‌ناپذیر در این راهپیمایی نشان دادند که فریاد آزادی فلسطین از یوغ مستکبران و اشغالگران تا نابودی کامل رژیم سفاک صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که حمایت از مردم فلسطین با اعلام انزجار علیه رژیم غاصب اسرائیل در راهپیمایی  روز جهانی قدس نمود پیدا می کند، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس امسال به دلیل جنایات اخیر رژیم کودک‌کش اسرائیل و نقشه شوم استکبار جهانی در انتقال سفارت به قدس شریف اهمیتی دوچندان دارد.

خدابخش با بیان این‌که راهپیمایی روز جهانی قدس، پاسخ عهدشکنی آمریکا در مسأله برجام نیز بوده است، گفت: روز جهانی قدس که به ابتکار امام خمینی(ره) نام‌گذاری شده است متعلق به همه امت اسلامی است و امروز شاهدیم که حتی غیرمسلمانان نیز برای اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی در این راهپیمایی شرکت می کنند.

روز قدس؛ نماد حقانیت ملت فلسطین است

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: فریادهای مسلمانان سراسر جهان زمینه خیزشی عظیم در کنار جبهۀ بزرگ مقاومت و بیداری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم و بی گناه فلسطین خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که ظلم، خشونت و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی با وحدت امت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین پایان خواهد یافت، گفت: زمان آن رسیده که دوشادوش برادران دینی خود در حمایت از مردم نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و جای جای فلسطین دجالان سفاک صهیونیسم را محکوم کنیم.

حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که روز جهانی قدس با هدف حمایت از مردم مظلوم و ‌آوارگان بی پناه فلسطین و همچنین‌ محکومیت ظلم و خشونت و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی نامگذاری شده است، گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امت اسلامی فریاد آزادی، استقلال، حقانیت و مظلومیت سر داده و نفرت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می کنند.

روز قدس از برکات انقلاب اسلامی ایران است

سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار رسا گفت: آینده نگری، دوراندیشی و تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، متبلور است.

وی ادامه داد: با تدبیر، نگرش و آینده نگری امام راحل روز قدس برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین انتخاب و اعلام این روز موجب همبستگی و اتحاد عجیب بین کشورهای مسلمان منطقه شد. به برکت انقلاب اسلامی، رژیم منحوس صهیونیستی دیگر تفکر از نیل تا فرات را از سر خود بیرون کرده و تنها به فکر حفظ موجودیت خود است.

جعفری با تأکید بر این‌که جنایات ضدبشری رژییم صهیونیستی مایه شرم جهانیان و مدعیان حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امروز با شور و نشاط خاص در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می شود که این حضور گسترده تر از سال های قبل است.

گفتنی است، راهپیمایان روز جهانی قدس در تبریز به سمت مصلای اعظم امام خمینی(ره) حرکت کردند تا در برنامه سخنرانی این اجتماع عظیم شرکت کنند، سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس تبریز حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات