۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۷۶۴۹
آیت‌الله سبحانی:

عمل به دستورات قرآن کریم مشکلات جامعه را حل می کند

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به حکمت دستورات قرآنی گفت: اگر می بینیم برخی مشکلات مانند سرقت در کشور به پایان نمی رسد به دلیل عمل نکردن به آیات قرآن است.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حمعه شب در در ویژه برنامه معارفی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، بیان کرد: در 10 روز پایانی ماه مبارک رمضان، موضوع بحث ما رحمت و مغفرت الهی در قرآن مجید خواهد بود.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به  آثار سازنده توبه اظهار داشت: توبه در انسان ایجاد امید میکند. انسان امیدوار تا حدی میتواند از گذشته بد خود عبور کرده و به جای بهتری منتقل شود. اما اگر انسان گناهکار امیدی به بخشش گناهانش نداشته باشد، به گناه استمرار خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که توبه شخص گناهکار به درگاه الهی باید توبه نصوح(خالصانه) باشد، تصریح کرد: توبه نصوح به معنای پشیمانی خالصانه و حقیقی از گناه است به طوری که وجدان توبه کننده بیدار شود و دیگر به سوی آن گناه نرود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با قرائت آیه 118 سوره مبارکه توبه، عنوان کرد: قرآن کریم در رابطه با آن سه نفری که به سبب سستی از شرکت در جهاد تبوک تخلف کردند، میفرماید که زمین برای آنها تبدیل به زندان شد و جانشان به لب آمد و از جامعه مطرود شدند چرا که پیامبر آن ها را به دلیل تخلف از جهاد تنبیه کرده بود

وی افزود: در ادامه آیه مذکور آمده است؛ آن سه نفر پس از مشاهده آن وضعیت، به خود آمدند و فهميدند كه در برابر خدا هيچ پناهگاهى جز خود او نيست، بنابراین به درگاه الهی توبه کردند و خداوند متعال نیز توبه آنها را پذیرفت.

حضرت آیتالله سبحانی گفت: امیدواریم توبههای ما خالصانه باشد، در جانمان اندیشه گناه نباشد و تبدیل به تائب خالص و تائب ناصح باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به حکمت دستورات قرآنی اظهار داشت: اگر می بینیم سرقت در کشور به پایان نمی رسد به دلیل عمل نکردن به آیه قرآن درباره سارقان است، اگر به این آیه عمل شود سرقت از جامعه برداشته خواهد شد، متأسفانه به این دستور قرآنی توجه لازم نشده و به سراغ حبس و امثال آن آمده ایم به همین دلیل کار به نتیجه نمی رسد/878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات