۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۶۷۶۵۱
آیت الله سلیمانی:

تلاوت قرآن خوی حیوانی گری را از بین می برد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از عواملی که خوی حیوانی گری انسان را از بین می برد تلاوت قرآن کریم دانست و گفت: این کار سبب انس با خداوند شده و انسان را ترقی می بخشد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با بیان این که شب های پرفضیلت ماه مبارک رمضان رو به پایان است، گفت: ماه رمضان به عنوان ماه انس، آشنایی و رفاقت با خداوند می شود و هم اکنون که در حال رسیدن به انتها است باید سعی کنیم با تلاوت بیشتر قرآن کریم و مناجات با خدای متعال نهایت بهره را از این ماه پر خیر و برکت ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان یکی از صفات ناپسندیده را طغیان گری معرفی کرد و اظهار داشت: اگر انسان روحیه توحش و وحشی گری یا به عبارتی دیگر خوی حیوانی داشته باشد، قدردان نعمت های الهی نخواهد بود، اگرچه در ناز و نعمت زندگی کند و از امکانات مادی بسیاری بهره مند باشد.

وی اضافه کرد: یکی از عواملی که خوی حیوانی گری انسان را از بین می برد تلاوت قرآن کریم است، زیرا این کار سبب انس با خداوند شده و موجب می شود انسان به لحاظ روحی ترقی کرده و همیشه قدردان نعمات الهی  باشد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که اگر انسان حقیقت بندگی را دریابد اوج لذت های دو عالم را در خلوت با خداوند خواهد دید، ابراز داشت: حکومت ستمگر بنی عباس، امام کاظم(ع) را سالیان سال در زندان های تیره و تاریک زندانی کرده بود، اما حضرت(ع) درون زندان به شکر خداوند برآمد و به محضر خدای متعال عرضه داشت «تو را شکر می گویم که خلوت گاهی در اختیار من قرار دادی تا بهتر بتوانم با تو مأنوس شوم و به راز و نیاز بپردازم و به عبادت و پرستش قیام کنم»؛ ایشان گاهی بعد از نماز صبح سر به سجده می گذاشتند و تا ظهر این سجده را ادامه می دادند؛ این نشانگر اوج لذتی است که ایشان از ارتباط با خداوند می بردند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: انسان باید در همین دنیا تا فرصت در اختیار دارد برای خود سنگ محکی قرار دهد تا ببیند از عبادت خداوند لذت می برد یا خیر؛ اگر لذت می برد سعی کند آن ر افزایش دهد، اما اگر غیر از این است به تا زمان در اختیار دارد درصدد خودسازی برآید تا به درجات معنوی عالی دست پیدا کند.

وی یادآور شد: در این شب های نورانی و با فضیلت باید از خداوند بخواهیم تا حلاوت و شیرینی عبادت و مناجات را به ما بچشاند./۸۴۱/پ203/ب1

ارسال نظرات