۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۷۶۶۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

قرآن، مظهر مهربانی و رحمت خداوند است

استاد حوزه علمیه گفت: قرآن، مظهر مهربانی و رحمت خداوند است؛ اگر بدانیم خدا چه محبتی با نزول قرآن به ما روا داشته است آنگاه لذت، خوراک، شهوت، انس، قدرت، سرگرمی، نفس، حیات و همه چیز ما قرآن می‌شود.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: اگر پایه ذهنیت انسان این باشد که خدا مهربان است، حتی اگر در قیامت جلوه‌های عذاب الهی را مشاهده کند باز هم آن را جلوه‌های مهربانی خداوند ببیند.

وی افزود: برداشت اولیه و پایه‌ای که ذهن انسان را شکل می‌دهد بسیار بر زندگی و دیدگاه‌های انسان تاثیر دارد. برداشت اولیه از خداوند در ذهن اکثریت افرادی چیزی به غیر از رحمانیت و رحیمیت خداوند است.

کارشناس دینی بیان داشت: خداوند متعال اسماء زیادی دارند اما به ما امر شده در آغاز هرکاری بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم و هر حرکتی را در عالم معامله با خدا بدانیم. امام صادق(ع) می‌فرمایند عدم ذکر بسم الله الرحمن الرحیم در آغاز هر کاری مجازات دارد.

وی بیان داشت: اگر ذکر بسم الله الرحمن الرحیم را در عالم جدی بگیریم، آن وقت است که برداشت ما از خدا مهربان می‌شود و ارتباط ما با خدا بهتر از ارتباط ما با کلمه مادر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: اما متاسفانه آن‌قدر که در عرف و در میان مردم، مادر مظهر مهربانی است، خدا مظهر مهربانی نیست در حالیکه مهربانی خدا میلیاردها میلیارد از مهربانی مادر بالاتر و بیشتر و بهتر است و اصلا قابل قیاس نیست و تمام افعالش نسبت به بندگان از روی مهربانی است.

وی افزود: وقتی برداشت و نگاه ما به خدا رحمانیت و رحیمیت او شد، برای ما فرقی نخواهد کرد که درباره چه چیزی صحبت می‌کند بلکه از شدت محبت انسان را ذوب و نابود می‌کند به همین علت در صحرای محشر بدترین عذاب برای اشخاص ملعون که قاتلین ائمه معصومین(ع) هستند، محرومیت از نگاه و نظر رحمت خداوند است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند متعال قرآن کریم را از روی محبت و رحمانیت خود بر بندگان نازل کرده است. خداوند عالم نمی‌تواند محبتی بالاتر از قرآن به انسان نشان دهد. انسان باید محبت و مهربانی را با قلب خود حس کند. درک شب قدر بالاترین محبت خداوند به انسان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم مظهر مهربانی و رحمت خداوند متعال است. اگر درک کنیم خداوند چه محبتی با قرآن به ما روا داشته، آنگاه لذت، خوراک، شهوت، انس، قدرت، سرگرمی، نفس، حیات و همه چیز ما قرآن می‌شود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات