۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۶۶۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عبادت حق و خدمت به خلق مهمترین وظیفه انسان است

مفسر قرآن کریم مهمترین وظیفه دنیوی انسان را عبادت حق و خدمت به خلق بیان کرد و گفت: عامل اصلی فساد و بی‌دینی غفلت از امام زمان(عج) است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه همدانی‌ها گفت: بهترین محل برای انسان دنیا است.

وی افزود: انسان در عالم رحم در حال آفریده شدن است و تنها جسمش از معدن احسان و کرامت پروردگار فیض می‌گیرد و عالم برزخ هم که دو بار در قرآن کریم به اسم و کنایه از آن یاد می‌شود تنها روح انسان با آن عالم در ارتباط است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: در عالم برزخ روح انسان با نتیجه بخشی از اعمال روبرو که به صورت نور و ظلمت است مواجه می‌شود برای مثال روح مومن یک سری حقایق را در نور برزخ و روح انسان کافر نیز برخی حقایق را در تاریکی برزخ مشاهده کرده و زجر می‌کشد اما برزخ تشرفگاهی است که در آن پسرفت و پیشرفتی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان اگر وارد برزخ شود دیگر نمی‌تواند به عالم دنیا بازگردد و هرگز هم نمی‌تواند سریع‌تر به سوی عالم قیامت حرکت کند بنابراین باید سبر کند تا زمان برزخ سپری شود.

این دانشمند فرزانه درباره عالم دنیا، گفت: دنیا هم جای پسرفت و هم جای پیشرفت است و پسرفت انسان تا حدی است که انسان را از انسانیت خارج و پیشرفت تا جایی امکان پذیر است که آدمی می‌تواند در دنیا مثل خداوند قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند با خلقت دنیا راه و راهنما را نیز برای انسان مشخص کرد تا گمراهی را پیش نگیرد، عنوان کرد: پیشرفت انسان و قرار گرفتن او در مسیر صراط از ناحیه خداوند متعال است اما خداوند در پسرفت و سقوط او در زشتی‌ها و فحشا هیچ دخالتی ندارد چرا که خداوند از هر عیب و نقصی مبرا است بنابراین گام نهادن در مسیر غفلت تنها از ناحیه خود انسان صورت می‌پذیرد و خداوند هیچ انحرافی را برای انسان رقم نمی‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند توبه پذیر است، گفت: انسان تا زمانی که در این دنیا ساکن است می‌تواند از گناهان خود توبه کند و مورد بخشش خداوند قرار گیرد اما اگر وارد برزخ شود دیگر این رحمت شامل حال او نمی‌شود بنابراین جهنم رفتن انسان به خداوند مربوط نمی‌شود و تنها بهشت رفتن او به خداوند ربط دارد که حضرت حق در این امر راه و راهنما را به انسان نشان داده است.

این مفسر قرآن کریم مهمترین وظیفه دنیوی انسان را عبادت حق و خدمت به خلق بیان کرد و گفت: این مهم براساس توان انسان خواهد بود اما اگر کسی در این باره خود را به عفلت بزند در قیامت عذری از او پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه نفس حضرت یوسف(ع) سبب شد هفت سال مردم مصر را از قحطی و خشکسالی نجات دهد، خاطرنشان کرد: اگر مردم می‌توانستند رضایت امام زمان(عج) را جلب کنند به طور قطع دیگر امروز شاهد غرق شدن گروه گروه مرد و زن در لجن‌زار فساد و قحطی دین و عبادت و خدمت به خلق نبودیم، در حال حاضر اغلب مردم به دنبال کار خودشان هستند و از نفس ولی الله زمان غافلند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات