۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۶۷۶۶۷
استاد حوزه علمیه:

سالک باید آینه نور و محبت الهی باشد

استاد حوزه علمیه گفت: دنیا برای فرد مومن، سالک و خداجو اصلا وجود ندارد و شخص سالک باید در این راه نقش و نگار خود را کنار بگذارد و آینه نور و محبت الهی باشد.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، درباره نماز گفت: یکی از معانی و مصادیق ایمان این است که انسان در راه اعتقاد به خدا و اهل بیت(ع) از جان، سر و تمام هستی خود مایه بگذارد.

وی افزود: ترک سر یعنی ایمان و باور به اهل بیت(ع) و انتخاب زندگی الهی؛ مومن اگر در دنیا به مقام و پول نرسید، ایمان خود را از دست نمی‌دهد. امام خمینی(ره) می‌فرمودند اگر می‌خواهید در راه خدا قدم بردارید نقشه وجودی خود را به خداوند متعال بسپارید.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: دنیا برای فرد مومن، سالک و خداجو اصلا وجود ندارد. شخص سالک باید در این راه نقش و نگار خود را کنار بگذارد و آینه نور و محبت الهی باشد؛ روایت است نماز شب سبب نورانیت روح و جسم انسان می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر با امام زمان(عج) همراه شویم و پنجره وجودی خود را با حرکت کلی عالم منطبق کنیم‌، سرعت فوق نور پیدا می‌کنیم. همه باید در وجه الله فانی و ذوب شویم و از معیت عامه به معیت خاصه برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در ترک سر نظیر ندارد، از خود و فرزندانش در راه خدا و دینِ حق گذشت. تقدیر و سرنوشت حتمی عالم است که هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل نور امامت مقابله کند و بایستد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر خود را در معرض انوار الهی قرار دهیم و ریشه خود را اصلاح کنیم، خداوند جل و جلاله ظواهر ما را اصلاح خواهد کرد. اگر نماز می‌خوانیم یا اعمال صالح دیگر را انجام می‌دهیم بدانیم که وجود ما وابسته به خداست و این توفیقات تماماً از سوی خداوند تبارک و تعالی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماز یعنی انطباق وجود تاریک بر وجود نورانی انبیا و ائمه(ع)؛ روایت است اگر اعمال خود را خوب و حسنه کنید خداوند هر عملی را هفتصد برابر ارزش می‌دهد و بالا می‌برد. اگر هر کاری را به نحو احسن انجام دهیم می‌توانیم حرکت جزئی خود را به حرکت عالم و نور الهی و اولیا منطبق کنیم./969/پ202/ب1

ارسال نظرات