۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۷۶۶۸
حجت الاسلام میرزامحمدی:

اهل بیت مفسران قرآن کریم هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند، گفت: اگر در زمینه آیات متشابه انسان به مفسران واقعی قرآن مراجعه نکند زمینه انحراف و لغزش او بسیار خواهد بود.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرزامحمدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارگ تهران گفت: هیچ پیامبری همانند پیامبراکرم(ص) در دوران رسالت خود اذیت نشدند.

وی افزود: پیامبراکرم دو وظیفه مهم ابلاغ جانشینی حضرت علی(ع) و ابلاغ آیات قرآن کریم به مردم را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) آیات الهی را باید در یک سیر تدریجی به مردم ابلاغ می‌کردند، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا آیات را طی دوران رسالت خود برای مردم قرائت کنی.

استاد حوزه علمیه قرائت را اولین مرحله انس با قرآن کریم دانست و ابراز کرد: پیامبراکرم مردم را به قرائت قرآن کریم بسیار سفارش می‌کردند، قرائت چیزی غیر از تدبر و تفکر در آیات است طبق صریح روایات؛ اگر کسی بخواهد نامش در زمره کافران ثبت نشود حداقل باید روزی 50 آیه قرائت کند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم مانع غفلت و گمراهی انسان می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از اهالی جهنم را غافلان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام میرزامحمدی شنیدن آیات الهی را نیز بسیار مهم دانست و اظهار داشت: گاهی انسان توانایی خواندن آیات را ندارد ولی باید تلاش کند آیات الهی را بشنود چرا که شنیدن آیات الهی انسان را در مدار نجات قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه آموزش آیات الهی را دومین مرحله رسالت در ابلاغ قرآن کریم به مردم بیان کرد و گفت: پیامبراکرم وظیفه داشتند تعالیم وحیانی را به دیگران بیاموزند از این رو ایشان نخستین معلم قرآن به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه برخی آیات قرآن کریم ایات متشابه هستند، عنوان کرد: تنها پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) می‌توانند این آیات را تفسیر و معنا کنند و دشمنان نیز برای انکار دین و آیات الهی بیشتر از همین آیات بهره می‌گیرند بنابراین اگر انسان برای درک این آیات به راسخون در علم مراجعه نکنند دچار گمراهی و غفلت می‌شوند.

حجت الاسلام میرزامحمدی ادامه داد: قرآن در میان امت بود اما چون از امیرمومنان علی(ع) جدا شده بودند دچار انحراف شدند بنابراین قرائت، تعلیم و تفسیر قرآن مهمترین رسالت پیامبراکرم به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات