۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۶۷۶۷۳
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

مقابله با خطرات تهدیدکننده دین درگرو هجرت روحانیان است

حجت‌الاسلام آزموده گفت: مقابله با خطرات تهدیدکننده دین در سطوح میانی و خرد جامعه، درگرو هجرت علما و روحانیان از قم و مشهد به بلاد و مناطق مختلف کشور است.
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر ضرورت هجرت تبلیغی روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد با مناطق و بلاد مختلف، اظهار کرد: مقابله با خطرات مختلفی که دین را تهدید می‌کنند در دو ساحت کلی و جزئی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ساحت کلی آن همین است که علما در مراکزی چون نجف و قم سکنی گزیده و از اصل کیان اسلام و روحانیت دفاع می‌کنند، مراجع کتاب می‌نویسند و یا کرسی‌های تدریس راه‌اندازی می‌کنند؛ اما از این طرف مقابله با سه خطرات تهدیدکننده دین نباید در سطح خرد و میانی مغفول واقع شده و کیان اسلام رها شود.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: اینکه ما بگوییم تمام علما و روحانیان و کسانی که می‌خواهند از حریم دین دفاع کنند الزاماً باید در قم یا مشهد سکونت کرده و حضور داشته باشند، قطعاً پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر وقتی به تاریخ پرافتخار روحانیت چه علمای نجف و چه علمای قم و خراسان مراجعه می‌کنیم می‌بینیم این‌ها در برهه‌های مختلف زمانی حتی به روستایی مهاجرت کرده‌اند، در آنجا مستقر شده و برخی حوزه علمیه و مرکز تدریس در آن روستا دایر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: حتی در عصر معاصر بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی تا سال‌ها اصلاً در قم نبودند و منبع و مرکز علمی خود را در جای دیگری گسترش داده و سفره علمی خود را پهن کرده بودند.

وی اضافه کرد: در خطه خراسان شمالی هم ما شاهد بودیم که از شاگردان میرزای بزرگ شیرازی به این منطقه هجرت کرده و حضور یافتند با اینکه اهل این منطقه نبودند.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: با توجه به این موارد و سابقه روحانیت در این زمینه و همچنین با دقت به این مسأله که رهبر معظم انقلاب در سال 91 در جمع طلاب و روحانیان این استان فرمودند سراغ علما بروید تا علما به این استان آمده و منبع و درس پویا را در این استان تشکیل دهند باید کاری کنیم علما و روحانیان در این زمینه احساس تکلیف کرده و به مناطق هجرت کنند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات