۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۷۷۷۶
امام جمعه شهرکرد تشریح کرد؛

مهمترین آسیب های پیش روی انقلاب و راه های مقابله با آنها

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تشریح مهمترین آسیب های پیش روی امروز انقلاب اسلامی و راه های مقابله با آنها، گفت: یک انقلابی باید مدام و مستمر به آسیبهای انقلاب نگاه کاملا تحلیل گرانه داشته باشد و آسیب شناسی کند تا بتواند راه را درست ادامه دهد.
محمدعلی نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 19 خردادماه، در ضیافت افطاری فعالان مردمی و نخبگان فرهنگی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اگر خدای ناخواسته هنوز آن ظرفیت وجودی در ما شکل نگرفته، نباید از رحمت حق تعالی ناامید و مأیوس شویم چراکه هنوز فرصت باقی است؛ بکوشیم از روزهای باقی مانده ماه مبارک نهایت استفاده را ببریم چراکه مشخص نیست این فرصت در سال آینده نصیبمان شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شکل گیری جبهه فعالان فرهنگی در هر استان، این اقدام را یکی از مهمترین ضرورتهای مسیر حرکت انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: تشکیل جبهه فعالان فرهنگی در استان ها برای آن است که آسیبهای انقلاب هیچ گاه مورد غفلت قرار نگیرد؛ یک انقلابی باید مدام و مستمر به آسیبهای انقلاب نگاه کاملا تحلیل گرانه داشته باشد و آسیب شناسی کند تا بتواند راه را درست ادامه دهد.

وی با اشاره به دنیاگرایی هایی که دامن انقلاب را گرفته است، افزود: گرایش های دنیایی و اشرافی گری ها و گرایش های مادی و زرپرستی، همان چیزی بود که در صدر اسلام هم دامن مسلمان ها را گرفت و آن شد که نباید بشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه حرکت به سمت دوقطبی شدن جامعه یکی دیگر از آسیبهای پیش روی امروز کشور است، ابراز کرد: به یقین دوقطبی شدن جامعه سبب ایجاد شکاف در انقلاب می شود که دشمن از این شکاف نهایت بهره برداری را خواهد کرد؛ به همین دلیل بارها رهبری در این باره تذکر جدی دادند اما متأسفانه هنوز برخی ها به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند و این یک خطر جدی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نوع نگاه به انقلاب و محتوای آن یکی دیگر از آسیبهای پیش روی امروز نظام است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها به دنبال آن هستند که نگاه به بیرون در جامعه نهادینه شود که نتیجه آن چیزی به جزء حاکم شدن روحیه یاس، ضعف و سستی در درون و ناامیدی بر مردم و جبهه انقلاب نیست و باید به شدت از آن پرهیز کرد.

وی، برنامه ریزی جامع از سوی جبهه فعالان فرهنگی انقلاب برای مقابله با آسیبهای اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: یکی دیگر از آسیبهای امروز انقلاب سپردن کارها به نااهلان است؛ نااهلانی که در درون کشور به اشکال مختلف اهلیت مسؤولیت پذیری، نگاه انقلابی و متعهدانه ندارند و تنها نگاهشان حزبی، جناحی، مقام طلبانه و فرصت طلبانه است که متأسفانه از این ناحیه آسیب های فراوانی خورده ایم.

امام جمعه شهرکرد با تشریح منظومه فکری امام راحل، نجات دادن اسلام از دست نااهلان را مهمترین عمل صالح حضرت امام برشمرد و افزود: یکی از مشخص ترین مسائلی که جزء منظومه فکری رهبر معظم انقلاب هست و ایشان عنایت و توجه هم دارند، انقلابی ماندن است که باید جزء اولویتهای جبهه انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انقلابی ماندن یعنی متعهد و پر دغدغه بودن نسبت به آنچه امام پیش پای ما گذاشت و رهبری آن را دنبال می کند و تکلیفی که همه ما داریم، اظهار کرد: انقلابی بودن یعنی آن شاخصه اصلی که انقلاب برای آن شکل گرفت و آن چیزی به جزء حاکم کردن نگاه توحیدی و دینی در جامعه نیست./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات