۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۷۸۸
آیت الله سلیمانی:

مسؤولان با تأسی از اهل بیت گره گشای امور مردم باشند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که ائمه((ع) همواره گره از امور مردم می گشودند، گفت: امیدواریم امروزه مسؤولان جامعه نیز با تأسی از ایشان کار ارباب رجوع را راه بیندازند و گره گشای امور مردم باشند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به ضرورت مأنوس شدن با خداوند در ماه مبارک رمضان گفت: تلاوت قرآن کریم، دستگیری از فقرا، نماز شب، روزه داری و اعمالی از این قبیل به انسان کمک می کند تا هر چه بیشتر بتواند به مقام قرب الهی نزدیک شود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر اعمال شایسته و نیک نتواند انس با خداوند را برای ما مأنوس شدن با خداوند را در پی داشته باشد، دیگر نخواهیم توانست در مقامات معنوی پیشرفت کنیم.

وی افزود: در آیات و روایات آمده است که انسان جز خداوند پناهگاه و تکیه گاه دیگری ندارد، بنابراین باید از هر راهی وارد شود تا بتواند به او نزدیک شود.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند با خداوند مأنوس شود، مشخص می شود که روحش تبدیل به روح انسانی حقیقی شده و از حالت حیوانی خارج شده است.

امام جمعه زاهدان با بیان این که انسان نمی تواند به کنه ذات خداوند پی ببرد، ابراز کرد: البته انسان می تواند خداوند را از طریق صفات الهی بشناسد؛ انسان در حقیقت عبادت را انجام می دهد تا متصف به صفات الهی شود تا بتواند خدای متعال را بهتر بشناسد.

وی با اشاره به سیره معصومین(ع) در برخورد با مراجعه کنندگان یادآور شد: ائمه معصومین(ع) همواره با مراجعه کنندگان برخورد کریمانه داشتند و می فرمودند «همانگونه که ما دوست نمی داریم هنگامی که در خانه خدا را می زنیم دست رد به سینه مان بخورد، ما نیز دست رد به سینه کسی نمی زنیم»؛ اهل بیت(ع) همواره گره از امور مردم باز می کردند و در سیره رفتاری خود از صفات الهی پیروی می کردند.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: امیدواریم امروزه مسؤولان جامعه نیز با تأسی از دین مبین اسلام و امامان مبین(ع) کار ارباب رجوع را راه بیندازند و گره گشای امور مردم باشند./841/پ203/ب1

ارسال نظرات