۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۷۷۹۲
حجت الاسلام میرزا محمدی:

وهابیت مولود قرآن بی ولایت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وهابیت و گروه تکفیری داعش مولود قرآن بی ولایت است، گفت: ایثار و ولایتمداری حضرت زهرا(س) بقای اسلام ناب محمدی را تضمین کرد.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام میرزا محمدی استاد حوزه علمیه، سحر یکشنبه 20 خرداد در مسجد ارگ تهران، گفت: اهل بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند.

وی افزود: خداوند علم به قرآن را در وجود ائمه اطهار(ع) قرار داد تا مسلمانان پس از پیامبراکرم(ع) با تمسک به آنان از مسیر هدایت خارج نشوند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه علم اولین و آخرین نزد اهل بیت(ع) است از این رو سعادت انسان با تبعیت و اطاعت از دستورات آنان محقق می‌شود، ابراز کرد: قرآن و عترت هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند زیرا امامان معصوم مفسران قرآن کریم هستند برهمین اساس تنها اکتفا کردن به قرآن سرآغاز انحراف و گمراهی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه منشا و مبنای اعتقادی شیعه آیات و روایات است، اظهار داشت: فرقه‌های ضاله مولود این تفکر سقیفه است که گفتند قرآن برای هدایت کفایت می‌کند، اگر قرآن کریم کفایت بود نباید جنگ خوارج، نهروان و جمل اتفاق می‌افتاد کسانی که در ملازمت با قرآن نسبت به امام بی توجه باشند عاقبت بخیر نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت قرآن تنها در محضر پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع) امکان پذیر است، گفت: انسان اگر بخواهد قرآن را بفهمد باید به سوی خداوند برود تا به او وحی شود چون این مهم امکان پذیر نیست ناچار باید نزد کسی برود که خداوند این قرآن را به او وحی کرده است بنابراین امامان معصوم که جانشینان پیامبراکرم(ص) هستند بهترین مفسران به شمار می‌روند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه امام میزان قرآن کریم است، تصریح کرد: انسان اگر نسبت به امام معرفت نداشته باشد دستور به قتل علی(ع) می‌دهد درحالی که امام علی(ع) قرآن ناطق بودند.

استاد حوزه علمیه یکی از فتنه‌های آخرالزمان را جدا کردن قرآن و عترت بیان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم در فتنه 88 ترویج و نهادینه کردن جدایی قرآن و عترت بود.

وی ادامه داد: اگر کسی ملازم قرآن باشد تضمین ندارد که ملازم عترت نیز باشد اما اگر کسی ملازم امام شد بدون شک ملازم قرآن هم خواهد شد.

وی افزود: امام قیم قرآن است قرآن اگر قیم نداشته باشد قرآن آل سعود و داعش می‌شود، اگر کسی با عترت لجاجت کند و آنان را پس بزند عمل عبادی او در نزد خدا پذیرفته شده نیست.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه صراط امیرمومنان علی(ع) و جانشینان ایشان هستند، خاطرنشان کرد: همه هم و غم دشمن این است که انسان‌ها را از مسیر صراط به بیراهه هدایت کند اگر تا به امروز صراط نابود نشده همه مدیون دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت بوده است اگر حضرت زهرا(س) در سقیفه سکوت می‌کردند امروز صراطی باقی نمانده بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات