۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۶۷۸۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

غدیر تداوم بعثت و زمینه‌ساز ظهور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: غدیر زمینه‌ساز ظهور و تداوم بعثت است؛ یعنی اگر به گذشته نگاه کنیم غدیر عصاره رسالت می‌شود و در آینده موتور حرکت ظهور خواهد بود.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت، با اشاره به اهمیت گرامیداشت شایسته عید غدیر و ایام دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: یکی از ابتکاراتی که صورت گرفت و سنت حسنه‌ای برای کشور ما شد برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت است که از قربان تا غدیر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت این دهه برکات زیادی داشته است، افزود: یکی از برکات این دهه مطرح شدن ولایت و امامت با نگاه جدید و محتوای به‌روز در سطوح مختلف از مهد کودک گرفته تا دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت سبب فرهنگ‌سازی مناسب درزمینهٔ غدیر می‌شود، اضافه کرد: برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی ازجمله پیام غدیر نیاز به فضاسازی عمومی و گفتمان غالب داریم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید همه فکرها و همت‌ها را روی هم جمع کرده و اتاق‌های اندیشه‌ورز داشته باشیم تا بتوانیم موضوع غدیر را به‌صورت شایسته در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون بحث غدیر در کشور پررنگ شده و اندک‌اندک از مظلومیت خارج می‌شود، ادامه داد: سنت حسنه گرامیداشت غدیر و دهه امامت و ولایت در کشور تداوم دارد؛ اما باید برنامه‌های این ایام پربار و پر معنویت و پر پیام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی هم هست، اظهار کرد: غدیر پرپیام ترین حادثه تاریخ بوده و در قله پیام‌های بشری قرار دارد؛ چراکه در غدیر سخن از رهبری و هدایت عمومی جامعه است.

وی افزود: غدیر زمینه‌ساز ظهور و تداوم بعثت است؛ یعنی اگر به گذشته نگاه کنیم غدیر عصاره رسالت می‌شود و در آینده موتور حرکت ظهور خواهد بود؛ زیرا غدیر در بین دو نور قرار دارد و از دو نور رسالت و مهدویت کسب نور می‌کند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات