۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۸۲۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در آموزه‌های غدیر

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تمام آنچه انبیای الهی و رسول گرامی اسلام زحمت کشیدند در غدیر جمع شده است، گفت: با توجه به این ظرفیت ضروری است همه تلاش کنیم تا امسال همایش سبک زندگی اسلامی در آموزه‌های غدیر در استان کلید بخورد.
سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت، بر گرامیداشت مناسب و کیفی عید غدیر تأکید کرد و افزود: راهپیمایی کاروان شادی غدیر در سال گذشته برنامه مناسبی بود؛ ازاین‌رو عید غدیر امسال هم این برنامه باید باکیفیت‌تر، شکیل‌تر و پرمحتواتر برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت بسط کاروان شادی غدیر به شهرستان‌های استان، خواستار همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری شایسته این ویژه‌برنامه شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تجربه برگزاری همایش سبک زندگی امام سجاد (ع) در استان و با در نظر گرفتن این موضوع که توجه به آرمان‌های غدیر توجه به همه خوبی‌ها بوده و تمام آنچه انبیاء و رسول گرامی اسلام زحمت کشیدند در غدیر جمع شده است ضروری است همه تلاش کنیم تا امسال همایش سبک زندگی اسلامی در آموزه‌های غدیر در استان کلید بخورد.

وی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فرهیختگان، اهل قلم و هنرمندان استان درگیر این موضوع شوند تا بتوانیم سال آینده در ایام غدیر جشنواره شایسته‌ای را در بجنورد برگزار کرده و از استان‌های دیگر هم میهمانانی را به این همایش دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی هم هست، تصریح کرد: با توجه به محتوای خطبه غدیر، احادیث غدیر و آداب و سنت‌های حسنه موجود در این بخش، می‌توان فراخوان عالی و گسترده‌ای را درزمینهٔ سبک زندگی اسلامی در آموزه‌های غدیر منتشر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته نهادهایی چون اوقاف و شهرداری در بحث سفیران غدیر همکاری مناسبی داشتند، افزود: سفیران غدیر طرح مناسبی بود و نتایج قابل‌توجهی در پی داشت؛ اما با توجه به اینکه طرح مزبور جدید است باید امسال هم مجدانه و با همکاری نهادهای مختلف پیگیری شود تا اجرای این طرح برای سال‌های آتی نهادینه شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: همچنین ضروری است معاونت فرهنگی شهرداری برپایی سفره‌های عید غدیر را به‌صورت جدی پیگیری کند تا اندک‌اندک فرهنگ گرامیداشت عید غدیر در جامعه غالب شده و بزرگداشت این عید جزء سبک زندگی مردم شود./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات