۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۶۷۸۷۱
عضو هیأت رئیسه مجمع طلاب:

(FATF) در حقیقت ابزاری برای تحریم بیشتر ملت ایران است

حجت الاسلام رضوانی نسب، گفت: (FATF) در حقیقت ابزاری برای تحریم بیشتر ملت ایران است تا اینکه بخواهند با پول شویی مبارزه کنند، نمایندگان در آزمون بزرگی قرار دارند، تحت فشار کانون های قدرت قرار نگیرند.
حجت الاسلام رضوانی نسب
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مجمع به اهداف طرح (FATF) پرداخت و گفت: گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در سال 1989 در پاریس توسط سران گروه هشت(G8)  و با ماموریت مبارزه با پول شویی، تاسیس شده است.
 
عضو هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: سران جی 8 ضرورت تشکیل چنین نهادی را به ظاهر یکسان کردن مقرارت بانکی و مبارزه با پول شویی عنوان کردند و در سال 2001 به دنبال حادثه 11 سپتامبر، مبارزه با تامین مالی تروریسم جز دستور گروه ویژه  اقدام مالی (FATF) قرار گرفت.
 
وی افزود: رسالت اصلی(FATF) به ظاهر نظارت بر عمکرد شبکه بانکی در سطح جهانی و در سطح کشورهاست، در انجام این ماموریت دو مقوله، تولید اطلاعات صحیح و دقیق در بانک ها، سازمان ها و سایر موارد، انتشار و به اشتراک گذاری آن ها توسط نظام بانکی و نهادهای مسئول اهمیت کانونی دارد.
 
حجت الاسلام رضوانی نسب خاطر نشان کرد: (FATF) در حقیقت ابزاری برای تحریم بیشتر ملت ایران است تا اینکه بخواهند با پول شویی مبارزه کنند، چنین قوانین ظاهری فریبنده؛ اما درونی منفعت طلبانه دارد و بیشتر این کشورها در تلاشند کشورهای همچون ایران که به مقابله با تروریست می پردازد، کشور ما را تروریست معرفی کند و از این طریق تحریم ها را افزایش دهد.
 
وی گفت: این کنوانسیون دو نقطه کانونی دارد، یکی مسئله تعریف تروریسم است که تعیین کننده است. براساس این کنوانسیون تروریسم به گونه ای تعریف شده است که شامل اقدامات ضداشغالگری، ضداستعماری و فعالیت های گروه های مقاومت همچون حزب الله لبنان و گروه های جهادی فلسطینی می شود.
 
این نماینده طلاب ادامه داد: دیگری مسئله همکاری های قضایی میان کشورها برای مبارزه یا به اصطلاح تروریسم است، در صورت تصویب  این لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، استقلال سیاسی کشورمان نقض خواهد شد و عملا مجبور خواهیم شد تعریف تروریسم را مشابه با استاندارهای کشورهای غربی بپذیریم. خروجی  این طرح تحقیر آمیز به کشورمان، قرار گرفتن گروه های مقاومت مانند حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی است.
 
وی ادامه داد: برخی به شعارهای این معاهدات بین المللی دل خوش کرده اند و از این طرح ها حمایت می کنند در حالی که همه این ها همچون برجام گول زدن جامعه جهانی است که باید با دقت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و هرگز همچون برجام در بیست دقیقه تصویب نشود.
 

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امروز مجلس در آزمون بسیار سختی قرار دارد نباید کانون های قدرت و ثروت به نمایندگان فشار وارد کنند تا باردیگر شاهد ظلم دوچندان ملت ایران باشیم./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات