۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۷۸۸۱
به مدت یک هفته؛

دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان از پانزدهم تا بیست و یکم تیر ماه خبر داد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان از پانزدهم تا بیست و یکم تیر ماه خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که این دوره یک هفته ای در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره حدود 200 نفر از طلاب پذیرفته شده جدید حضور خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این دوره یک برنامه جامع تربیتی، اخلاقی، ورزشی و مشاوره ای برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در این دوره سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید مجرب حوزه برای طلاب تدریس خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی بیان داشت: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره برای طلاب جدید الورود است.

وی با بیان این که این دوره آموزشی فرصت مناسبی برای شناخت مناسب یک طلبه با زندگی طلبگی و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه است، گفت: همچنین در این این فرصت یک هفته ای اساتید و کارشناسان مجرب با ارتباط با طلاب جدیدالورود با شخصیت و ویژگی های آنها آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان از تشکیل حلقه های تربیتی در این دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حلقه های تربیتی که با حضور حدود ده نفر از طلاب تشکیل خواهد شد معاونان تهذیب مدارس و اساتید پایه اول به عنوان سرحلقه ها به فعالیت خواهند پرداخت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین از فعالیت جدی مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در این دوره آموزشی خبر داد و تصریح کرد: هر یک مشاوران با ارتباط مستقیم با طلاب جدیدالورود با توجه به نیازهای مخاطب به آنها مشاوره می دهند.

وی با بیان این که در این دوره آموزشی طلاب بلند و کوتاه مدت به صورت مشترک شرکت می کنند، گفت: شناخت دو سویه طلاب با حوزه و همچنین حوزه با طلاب می تواند در رشد و تعالی آنها در مسیر علم آموزی بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که این طلاب جدیدالورود پس از قبولی در آزمون ورودی حوزه علمیه و کسب نمره حدنصاب و همچنین موفقیت در مباحثه اولیه و گزینش در این دوره آموزشی شرکت می کنند، تصریح کرد: طلاب پس از شرکت در این دوره با توجه به شرط معدلی به مدارس علمیه محل تحصیل خود اعزام خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با ورود به حوزه علمیه با حضرت ولی عصر(عج) میثاق می بندند، خاطرنشان کرد: طلاب باید تا آخر پای این میثاق خود بمانند و این مسأله با تحصیل علم و اخلاق میسر خواهد شد.

وی با اشاره به این که طلاب جدیدالورود به حوزه باید آداب و شرایط طلبگی را در دوران تحصیل رعایت کنند، تصریح کرد: پایبندی به این آداب و رفتار در زندگی طلبگی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که در این دوره آموزشی طلاب با آنها آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که کسی که وارد حوزه می شود باید شأن و جایگاه حوزه و لباس روحانیت را حفظ کند، خاطرنشان کرد: یک طلبه با حفظ همه این مسائل می تواند در مسیری که وارد شده به موفقیت دست پیدا کند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات