۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۷۹۰۲
مبارز انقلابی:

هماهنگی تفکر امام با تفکر مردم از دلایل ماندگاری نهضت بود

عبدخدایی گفت: هماهنگی تفکر امام با تفکر مردم یکی دیگر از دلایل ماندگاری نهضت امام خمینی(ره) بود که در نهایت سبب شد این نهضت به انقلاب اسلامی متصل شود.
محمد طه عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدطه عبدخدایی از مبارزان انقلابی در نشست علمی بازخوانی نهضت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که امروز در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه برگزار شد، در بیان علت ماندگاری نهضت امام خمینی(ره)، گفت: از مهمترین دلایل ماندگاری نهضت امام خمینی(ره) این بود که توسط مرجعیت شکل گرفته بود.

وی افزود: پس از نهضت ۱۵ خرداد، اتفاقاتی افتاد که شاه، آمریکا و ساواک حتی فکر آن را هم نمی‌کردند و این بود که امام شاگردان خود از جمله شهیدان بهشتی، باهنر، مطهری و مفتح را از حوزه به دانشگاه فرستادند، به این ترتیب نهضت امام از دینی به روشنفکری دینی تبدیل شد.

عبدخدایی ابراز داشت: تا آن زمان منبر، روحانی، ائمه تنها برای آخرت افراد بودند اما پس از نهضت ۱۵ خرداد اینها بودند که دنیا و آخرت مردم را آباد می‌کردند. امام با مبارزات مسلحانه مخالف بود و اعتقاد به رشد جامعه داشت.

وی بیان داشت: نهضت روشنفکری دینی در جریان دانشگاه، روشنفکران و دانشجویان به وجود آمد. پس از این نهضت دیگر دانشجویی برای اقامه نماز ترس نداشت و با شجاعت حرف خود را می‌زد.

عبدخدایی  اظهار داشت: خطی که امام از اسلام در جوانان و روشنفکران دمید سبب تداوم این جریان و نهضت شد که این مولفه هیچ نهضتی نبود.

وی افزود: هماهنگی تفکر امام با تفکر مردم یکی دیگر از دلایل ماندگاری نهضت امام خمینی(ره) بود که در نهایت سبب شد این نهضت به انقلاب اسلامی متصل شود.

عبدخدایی ابراز داشت: امروز بسیاری از فرمایشات مقام معظم رهبری توسط برخی افراد درک نمی‌شود. جریانات لائیک همواره فکر جوانان را منحرف می‌کنند‌.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری معتقدند باید جوانان را درک کرد و به سوالات آنها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: متاسفانه به سوالات دانشجویان پاسخ داده نمی‌شود و این موضوع سبب تاثیرپذیری جوانان از شبیخون و تهاجم فرهنگی می‌شود./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات