۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۷۹۱۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام گروه‌های جهادی، جای خالی نمایشگاه «قرآن» در «دارالقرآن» و احداث مجتمع فرهنگی و هنری برای شوقان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زیانلو، مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی مانه و سملقان گفت: بیش از ۳۰ دانشجو و طلبه مانه و سملقان به مناطق محروم (دهستان شیرین سو) اعزام شدند.

وی افزود: اعزام این گروه‌ها با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، آموزش احکام ومشاوره رایگان به خانواده‌های دهستان شیرین سو انجام شده است.

زیانلو با بیان این‌که گروه‌های جهادی متشکل از خواهران و برادران است، ادامه داد: این گروه‌ها در قالب‌های مختلف دانشجویی، بسیج و طلاب به مناطق کمتر برخوردار اعزام می‌شوند و به رفع نیازهای مردم مناطق محروم می‌پردازند.

جای خالی نمایشگاه «قرآن» در «دارالقرآن»

هرچند از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر برپایی و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در بسیاری از شهرستان‌های استان مخابره شد، اما با گذشت بیش از نیمی از ایام ماه مبارک رمضان تاکنون نمایشگاه «قرآن کریم» در اسفراین برپا نشده است؛ مسئله‌ای تأمل‌برانگیز درباره تأخیر در یک اتفاق فرهنگی با رنگ و لعاب قرآنی در «دارالقرآن».

ارغیانی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین از رایزنی با یک ناشر برای برپایی نمایشگاه قرآن در اسفراین خبر می‌دهد و می‌گوید: ناشر متقاضی پیش‌شرط اختصاص عمده‌ای از آثار نمایشگاه به قرآن کریم، ادعیه و محصولات دینی را پذیرفته و اکنون برپایی نمایشگاه در مرحله جانمایی است.

احداث مجتمع فرهنگی و هنری برای شوقان

حجت‌الاسلام پوررجب، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم گفت: مجتمع فرهنگی و هنری در شوقان از توابع شهرستان جاجرم احداث می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر موافقت‌ها برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهر شوقان اعلام و مبلغ اولیه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی برای این پروژه در نظر گرفته و زمین نیز از طرف شورا و شهرداری شوقان اهدا شده است.

حجت‌الاسلام رجب پور با اشاره به ضرورت احداث این مجتمع افزود: ازجمله اهداف مهمی که احداث این پروژه به دنبال دارد توسعه فرهنگ و هنر شهرستان و بهره‌مندی مردم از برنامه‌های هنری است.

کمک بیش از 200 میلیون ریالی خیران در جشن گل‌ریزان

وحیدی، رییس دادگستری فاروج از کمک بیش از 200 میلیون ریالی خیران فاروجی در مراسم جشن گل‌ریزان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

وی با اشاره به کمک‌های خوب نیکوکاران منطقه در سال گذشته که باعث آزادی 11 زندانی شد، گفت: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان ماه مبارک رمضان، مبلغ باقی مانده 85 میلیون تومانی که سبب آزادی 6 زندانی جرائم غیر عمد خواهد شد جمع‌آوری شود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات