۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۶۷۹۳۶
آیت الله سلیمانی:

قرآن کریم نباید تنها استفاده نمادین داشته باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر ضرورت انس گرفتن افراد جامعه با قرآن مجید تأکید کرد و گفت: قرآن کریم نباید تنها استفاده نمادین داشته باشد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به آیه شریفه «و قال الرسول یا ربّ انّ قومی اتّخذوا هذا القرآن محجوراً» گفت: پیامبر اکرم(ص) در این آیه شریفه به پیشگاه خداوند شکایت کرده و گله مندی می شوند که امت من قرآن را مهجور کرده، بدان بی اعتنا شده و آن را ترک کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه توجه به قرآن کریم است، اظهار داشت: خدای متعال هنگامی که در قرآن کریم می خواهد عظمت ماه مبارک رمضان را توصیف کند، می فرماید «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن»؛ به عبارت دیگر خداوند عظمت این ماه عزیز را به عظمت قرآن کریم گره زده است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه پرفضیلت و با عظمتی است، زیرا قرآن کریم که با عظمت ترین کتاب آسمانی است در این ماه نازل شده است.

آیت الله سلیمانی بر ضرورت انس گرفتن افراد جامعه با قرآن مجید تأکید کرد و ابراز داشت: قرآن کریم نباید تنها استفاده نمادین داشته باشد، یعنی نباید تنها از آن در مجالس خاص، جهیزیه نوعروسان و بازوبند پهلوانان استفاده کرد، بلکه باید سعی کنیم به تفسیر و محتوای آن توجه کرده و احکام آن را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده سازیم.

امام جمعه زاهدان قرآن کریم را کتاب احیای بندگان حق تعالی معرفی کرد و عنوان داشت: قرآن مجید کتاب زندگانی است و باید از احکام و محتوای آن برای رشد بشریت استفاده کرد، نه این که آن را تنها برای مجالس ختم مورد استفاده قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما آن گونه که شایسته است نتوانسته ایم شأن و منزلت قرآن کریم را حفظ کنیم؛ بر این اساس اگر نتوانسته ایم در ماه مبارک رمضان به خوبی از ظرفیت قرآن مجید استفاده کنیم، در این فرصت باقیمانده باید گذشته را جبران کنیم و با قرار دادن این کتاب با عظمت به عنوان اساس کار و زندگی خود، آن را از مهجوریت درآوریم./841/پ203/ب1

ارسال نظرات