۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۶۷۹۹۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

بصیرت و ایستادگی یمنی‌ها فرهنگ ساز است

استاد حوزه علمیه مردم یمن را انسان‌هایی بصیر و فهیم دانست و گفت: شجاعت یمنی‌ها و اتفاقاتی که در یمن رخ می‌دهد نقطه‌ای برای فرهنگ سازی و حرکت مسلمانان برای نابودی رخوتی است که در جوامع اسلامی ایجاد شده است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم اربعین «شهید علی صماد رییس شورای عالی سیاسی یمن» که در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: یمنی‌ها تجسم صلابت و شجاعت و مایه افتخار امت اسلامی به شمار می‌روند شجاعت آنان ما را به آینده امیداور کرده است، طبق صریح روایات؛ آینده‌ای درخشان در انتظار آنان است.

وی افزود: شجاعت یمنی‌ها و اتفاقاتی که در یمن رخ می‌دهد نقطه‌ای برای حرکت مسلمانان و نابودی رخوتی است که در جوامع اسلامی ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه حرکت مردم یمن به جامعه اسلامی امیدی تازه بخشید، ابراز کرد: مقاومت و شجاعت یمنی‌ها فرهنگ ساز است از این رو حفظ این فرهنگ بسیار ضروری است، ما باید یقین داشته باشیم دشمن ضعیف است همانگونه که شیطان ضعیف است و تنها انسان‌های شجاع می‌توانند ضعف دشمنان را افشا کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به سوره مبارکه «محمد» اظهار داشت: خداوند در این سوره اشاره به تباه شدن اعمال کفار و اقتدار مومنان شجاع می‌کند امید که ما نیز در زمره آنان باشیم. پس از رحلت امام خمینی(ره) برخی انتظار داشتند شجاعت ایشان دیگر تداوم نداشته باشد اما این شجاعت با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه یافت و ما امروز شاهد جامعه انقلابی‌تری نسبت به گذشته هستیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سخنان غیر انقلابی‌ برخی افراد زمینه ساز حذف جریان غیر انقلابی خواهد بود، گفت: غده‌های سرطانی باید بیرون بزند تا به درمان آن اقدام شود. می‌توان به جرأت گفت در حال حاضر روحیه انقلابی در کشور به نسبت دوران دفاع مقدس بیشتر و پررنگ‌تر است این همه هوشیاری و اهتمام پس از 40 سال علیه آمریکا و اسرائیل غاصب لطف خداوند است که اجازه نداد شعله‌های انقلاب کم فروغ شود.

وی با تاکید بر اینکه مبارزان یمنی باید بدانند امروز مقاومت و انقلابی‌گری پا گرفته و در حال اوج گرفتن است، عنوان کرد: امروز مردم یمن تنها نیستند و آنان نماینده امت اسلامی محسوب می‌شوند نتایجی را که ما طی هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم یمنی‌ها در مدت زمان اندک به دست خواهند آورد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه یمنی‌ها امروز در دل صهیونیست‌ها زلزله‌ای عظیم ایجاد کرده‌اند، گفت: قناعت و متانت طبع مردم شجاع یمن مقاومت آنان را افزایش داده است آنان به هیچ عنوان اهل ذخارف دنیوی و تن پروری نیستند.

استاد حوزه علمیه مردم یمن را افرادی بصیر دانست و اظهار داشت: شهید علی الصماد انسانی زاهد و شجاع بود که از مرگ هراسی به دل نداشت و در حین داشتن مسؤولیت در جبهه نبرد حاضر شد و عاشقانه به استقبال شهادت رفت.

وی با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد همه را زیر چتر یک پرچم بگیرد و آن پرچم هواپرستی است، گفت: هواپرستی عامل اختلاف و تشتت است ما باید به این بیندیشیم که چرا در این شرایط خودمان نخواهیم فرهنگ جهان را به دست بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مردم یمن را انسان‌هایی بصیر و فهیم دانست و تصریح کرد: مشاهده مقاومت مردم یمن که ناشی از فهم عمیق آنان دارد بسیار لذت بخش و خوشحال کننده است، صلابت و مقاومت آنان برای مسلمانان درس است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات